ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه فعالیت های مخابراتی برون مرزی

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

بنا بر اعلام عمده سفرای کشورهای هدف، پیشنهاد مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فنی و مهندسی "در طول تاریخ" برای نخستین بار در تاریخ کار این سفارت‌خانه‌ها از سوی وزارت ارتباطات ایران مطرح شده است.
دکتر کمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: در اولین جلسه برگزار شده در سال جدید، مقرر شد تا با توجه به اطلاعات موجود از این کشورها و تماس‌های برقرار شده، تیمی فنی و مهندسی تشکیل و برای سنجش زمینه‌های کاری به کشورهای هدف اعزام شود.

محامدپور، خاطرنشان کرد: تیم فنی و مهندسی، 3 تا 4 نفره بوده و شامل افرادی از شرکت‌ ارتباطات سیار، سازمان ارتباطات زیرساخت و بخش خصوصی هستند.

وی، با اشاره به رویکرد دولت نهم مبنی بر استفاده مناسب از مسائل اقتصادی و بازرگانی در روابط با کشورها، اظهار داشت: بخشی از این موضوع، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است که طبق آمار و ارقام نسبت به سال‌های گذشته دارای رشد قابل توجهی بوده و کشورهای مختلف اروپایی، چین، ژاپن و کشورهای منطقه در زمینه‌های متفاوتی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

محامدپور، افزود: بخش دیگری از روابط اقتصادی و بازرگانی، اعلام آمادگی کشورمان برای در اختیار قراردادن توانمندی‌های شرکت‌های دولتی و خصوصی داخلی در کشورهای هدف، مسلمان، همسایه، آفریقایی و آمریکای لاتین و مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

محامدپور، خاطرنشان کرد: دولت، اعتباری حدود 3 میلیارد دلار برای انجام این پروژه‌ها در دو بخش کالا و خدمات در نظر گرفته و با مشارکت شرکت‌های دولتی و خصوصی کشورمان، در انجام پروژه‌های فنی و مهندسی کشورهای هدف، از این اعتبار استفاده خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات، تصریح کرد: برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی دو کشور عراق و افغانستان نیز، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و وزارت ارتباطات ایران، پروژه‌های مختلفی در این دو کشور دارد.

وی، با بیان اینکه چندین محور اصلی مطرح شده در ستاد همکاری‌های توسعه‌ای برای این کشورها مشخص شده است، ارتباطات و مخابرات را یکی از این محورها ذکر کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه بین‌الملل آن، تلاش‌هایی را در این زمینه شروع کرده‌اند که نخستین آن‌ها برقراری ارتباطی نزدیک با کشورهای هدف و تشکیل جلسات حضوری با سفرای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی، از دیگر اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در راستای سیاست دولت نهم را تدوین دستورالعمل و ساز و کار عنوان و تصریح کرد: براساس این دستورالعمل که ظرف دوهفته آینده جمع‌بندی و برای ابلاغ به وزیر ارتباطات ارائه می‌شود، حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی، صدور تجهیزات و صدور تولید داخل به صورت کلی و در راستای سیاست‌های کلی فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند در رابطه با صدور این نوع خدمات فعالیت داشته باشند.

محامدپور، اظهارداشت: اجرای پروژه‌ها، حداقل در چند کشور مورد رایزنی و حمایت از شرکت‌های اجراکننده پروژه‌ها در کشورهای هدف، از برنامه‌های امسال این حوزه است که البته سال گذشته حدود 200 میلیون دلار از 300 میلیون دلار در نظر گرفته شده برای صدور خدمات فنی و مهندسی در برنامه چهارم، صرف شد.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام پروژه‌ها در کشورهای دارای بازار رقابتی بیشتر همچون آفریقای جنوبی، ونزوئلا، قرقیزستان و تاجیکستان را در اولویت عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی اپراتوری سیار، دایر کردن شبکه‌های فیبر نوری با توجه به امکانات و تجربه کشور و ساخت سوئیچ از جمله خدمات در نظر گرفته شده جهت صدور است.

  • ۸۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">