ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اعلام خبر صدور گذرنامه الکترونیکی ایران به سایر کشورهای دنیا، گفت: ایران یکی از ۴۵ کشوری است که موفق به اجرای استانداردهای جهانی گذرنامه الکترونیک شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمد دولتخواه، پیرامون بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ 2015 گفت: معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا به نمایندگی از نیروی انتظامی در سالن 6 این نمایشگاه، حضور فعال، پیدا کرده و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه IT ارائه داد.

وی هدف از شرکت در این نمایشگاه را ارائه توانمندی‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری و سامانه‌های IT بیان کرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا، از دیگر سامانه‌های ارائه شده در این نمایشگاه به "سامانه هوشمند سرعت سنج و ثبت تخلفات رانندگی، سامانه کنترل هوشمند گشتی‌های انتظامی، سامانه پلاک خوان، سامانه‌های ارائه خدماتی مانند وظیفه عمومی و راهنمایی و رانندگی، سامانه رادیو تترای طوبی، گذرنامه الکترونیک، عضویت در PKD" و ... اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی در مورد گذرنامه الکترونیک و عضویت در pkd گفت: در راستای الحاق به معاهده ایکائو، ایران در تاریخ سی تیر ماه سال 28، به عضویت سازمان بین المللی هوانوردی شهری ایکائو (ICAO) درآمده است؛ پس از معرفی نسل جدید گذرنامه‌های الکترونیکی توسط این سازمان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای این سازمان، به منظور همسویی با استانداردهای جهانی، مطالعات و بررسی‌ها را در این زمینه آغاز کرد و در حال حاضر یکی از کشورهای صادرکننده گذرنامه‌های الکترونیک در دنیا می‌باشد.

وی همچنین از اقدامات ناجا در راستای این مأموریت ، به اجرای پروژه‌های مطالعاتی، فراهم نمودن زیرساخت‌ها و سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری، اشتراک جمهوری اسلامی ایران در pkd به عنوان یکی از چهل و پنج کشوری که تاکنون موفق به اجرای استانداردهای ایکائو در زمینه گذرنامه الکترونیک شده است و همچنین تعامل با سازمان اینترپل جهانی اشاره کرد.

این مقام انتظامی، یادآور شد: این سامانه به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

دولتخواه برخی از مهمترین اهداف طرح گذرنامه الکترونیک را تثبیت و ارتقاء جایگاه کشور در سازمان‌های بین المللی، برگزاری و شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های علمی پلیس کشور در عرصه‌های بین المللی، ارتقاء سطح امنیت گذرنامه و حفظ منزلت شهروندان جمهوری اسلامی ایران در مسافرت‌های بین المللی برشمرد.

در مورد سامانه رادیو «ترانک تترای طوبی» بیان کرد: پلیس ناگزیر است سرویس دیجیتال یعنی بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی را به نیروهای عملیاتی ارائه دهد به همین منظور نیاز به راه اندازی شبکه ارتباطی دیجیتالی می‌باشد. بخشی از نیاز در قالب شبکه ارتباطی دیجیتالی اختصاصی مانند طوبی از قبل ایجاد شده است و ما به دلیل هزینه‌ها و سرعت در اجرای این برنامه مهم استفاده از شبکه عمومی را با رعایت ملاحظات امنیتی در برنامه خود قرار دادیم که یکی از اهداف برنامه ای ما برای سال 95 می باشد تا تمامی رده‌های عملیاتی را هرچه سریع تر تحت پوشش سرویس دیجیتال قرار دهیم.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا، ادامه داد: ناجا برای ارائه سرویس دیجیتال به رده‌های عملیاتی از دو شبکه مستقل طوبی و شبکه عمومی با در نظرگرفتن ملاحظات امنیتی استفاده خواهد کرد.

  • ۹۴/۰۹/۲۸

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">