ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقیف صرافی‌های ارز دیجیتال توسط FBI و اوکراین

| چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

اف‌بی‌آی و پلیس اوکراین، 9 صرافی ارز دیجیتال را که گفته می‌شد به مجرمان سایبری ارائه خدمت می‌کردند، حذف کردند.
به گزارش سایبربان، بر اساس بیانیه اف بی آی که روز دوشنبه منتشر شد، دفتر دترویت و تیم پاسخگویی به ارز مجازی این آژانس، به همراه پلیس ملی اوکراین و دفتر دادستان کل، فعالیت هماهنگ و مجازی را طبق دستور دادگاه علیه 9 سرویس مبادله ارز مجازی انجام دادند.
دامنه های توقیف شده شامل uxbtc.com، trust-exchange.org، bitcoin24.exchange، paybtc.pro و owl.gold بودند که تبدیل ارزهای دیجیتال ناشناس را ارائه می کردند. اکنون همه سایت ها اعلامیه مصادره را نشان می دهند.
در اطلاعیه اف بی آی ادعا شده بود که صرافی‌ها، که از زبان‌های انگلیسی و روسی پشتیبانی می‌کردند، کنترل‌های ضعیفی برای مبارزه با پولشویی داشتند و اطلاعات حداقلی را در مورد مشتریان جمع‌آوری می‌کردند یا اصلاً هیچ اطلاعاتی را جمع‌آوری نمی‌کردند. این آژانس می نویسد که چنین مبادلاتی به عنوان قطب های مهم در اکوسیستم جرایم سایبری عمل می کنند.
در این بیانیه آمده است:

بسیاری از این خدمات در انجمن‌های آنلاین اختصاص داده شده به بحث درباره فعالیت‌های مجرمانه تبلیغ می‌شوند. بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه که در صرافی‌های آسیب‌دیده رخ می‌دهد، شامل عوامل سایبری مسئول باج‌افزار، و همچنین سایر کلاهبرداران و مجرمان سایبری می‌شود.

اف‌بی‌آی و پلیس های بین‌المللی به طور فزاینده‌ای زیرساخت‌هایی را که مجرمان سایبری برای شستشو و جابجایی عواید حاصل از فعالیت‌هایشان به آن متکی هستند، هدف قرار می دهند. در ماه مارس، مقامات ایالات متحده و اروپا، صرافی ارزهای دیجیتال چیپ میکسر (ChipMixer) را تعطیل کردند، که به ادعای آنها 3 میلیارد دلار سود مجرمانه از جمله از جایزه سرقت شده توسط هکرهای کره شمالی از شرکت بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و پلتفرم بلاک چین هاریزون بریج (Horizon Bridge)، به دست آورده بود.

  • ۰۲/۰۲/۱۳

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">