ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقیف 593 دستگاه ماینینگ در مشهد و ساوه

| شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) مظنون به قاچاق به ارزش تخمینی یک میلیارد و 600 میلیون ریال در یک مرغداری در اطراف مشهد کشف و توقیف شد.

محمدجواد ساعدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی اخبار رسیده از پلیس امنیت اقتصادی به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت استان مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در یک واحد مرغداری در جاده نیشابور، تیم بازرسی این سازمان به محل مراجعه نمودند.

وی افزود: بازرسان سازمان صمت با همکاری ماموران نیروی انتظامی کلانتری 45 بینالود پس از کسب اطلاعات لازم در این زمینه با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از یک مرغداری که در پوشش واحد تولیدی، اقدام به راه‌‎اندازی و استخراج ارز دیجیتال می‌کرد، توانستند تعداد 16 دستگاه ماینر به ظن قاچاق کشف کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت گفت: ارزش ریالی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال تخمین زده شده و 16 دستگاه ماینر به ظن قاچاق توقیف و متصدی مرغداری با تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شده است.

 

در همین رابطه: کشف 577 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در ساوه
کشف 577 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در ساوهخبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی استان از کشف 577 دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) قاچاق در عملیات پلیس شهرستان ساوه خبر داد.
به گزارش پلیس، سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر گفت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان از طریق کار اطلاعاتی از دپوی تعداد زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در یکی از شرکت های صنعتی این شهرستان مطلع شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام عالی انتظامی اظهار داشت: مأموران پس از شناسایی این شرکت صنعتی و هماهنگی با دستگاه قضائی، در بازدید از آن موفق به کشف 577 دستگاه ماینر قاچاق، فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی شدند.
وی به ارزش تقریبی 23 میلیارد و 80 میلیون ریالی دستگاه های کشف شده در ارزیابی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با تأکید بر برخورد قانونی نیروی انتظامی با سودجویان عرصه اقتصادی کشور، از شهروندان خواست در صورت مشاهده این قبیل جرایم، از طریق تماس با سامانه تلفنی 110 موضوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای برخورد قاطع و بهنگام با مجرمان اقتصادی به پلیس گزارش کنند.

  • ۹۹/۰۴/۲۸

ماینینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">