ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولیدکنندگان محتوای ایرانی و تولیدکنندگان محتوای دولت الکترونیک باید با حضور پررنگ تر خود سهم بیش‌تری را در نمایشگاه جیتکس داشته باشند.

سید مرتضی موسویان اظهار داشت: عنوان امسال نمایشگاه جیتکس« آینده چیزها» است و در این نمایشگاه انتظار می‌رود با پروژه‌هایی مربوط به سال‌های آینده روبه‌رو شویم که فعلا در مرحله تست قرار دارند و هنوز به‌صورت تجاری در دسترس نیستند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه جیتکس نسبت به دیگر نمایشگاه‌های منطقه ارزش بالاتری دارد، اما بهتر از نمایشگاه جیتکس نمایشگاه سبیت آلمان است که در جایگاه بالاتری نسبت به نمایشگاه‌های منطقه قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که حضور چه بخشی از فعالان صنعت ICT در نمایشگاه جیتکس می‌تواند مفیدتر باشد، گفت: معتقدم که تولیدکنندگان ایرانی محتوا و تولیدکنندگان محتوای دولت الکترونیک باید سهم بیش‌تری را در نمایشگاه جیتکس داشته باشند.

موسویان خاطرنشان کرد:مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هدایتگری و نظارت بر محتوای تولیدی در کشور را برعهده دارد و به صورت مستقیم متولی تولید محتوا نیست.

موسویان همچنین از آمادگی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای حضور در نمایشگاه جیتکس علیرغم سختی‌های بودجه‌ای امسال خبر داد و گفت: آمادگی داشتیم که 2 تا 3 کانتر از پاویون ایران که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حضور شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد حمایت قرار گرفته بود را برای حضور ناشران دیجیتال اختصاص دهیم ، اما برخلاف استقبال قابل توجه شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از حضور در این نمایشگاه ،تولیدکنندگان محتوای دیجیتال امکان حضور در این نمایشگاه را نداشتند که امیدواریم باحمایت هایی که از این بخش صورت می گیرد حضور رسانه های دیجیتال در این نمایشگاه در سال های آینده پررنگ تر شود .

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره علت عدم استقبال از سوی تولیدکنندگان، گفت: امسال کسب و کار این فعالان چندان رونق نداشته است و معتقدیم اگر اثر فاخر و جدیدی وجود نداشته باشد، شرکت نکردن بهتر از شرکت کردن بد است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: تولید آثار فاخر در زمینه آثار چندرسانه‌ای در سال 93 سیر نزولی داشته و این روند در سال 94 نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید حمایت ها برای سرمایه‌گذاری درتولید محتوا افزایش یابد که درسال‌های اخیر به دلایلی از جمله کمبود بودجه دولتی، این حمایت انجام نشده است؛ اما امیدواریم در 6 ماه باقی‌مانده از سال 94 بتوانیم در زمینه تولید محصولات جدید حرکت چشم‌گیری داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">