ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، میزان گردش اطلاعات و تولید محتوا در داخل کشور افزایش یافت، به طوری که سهم محتوای داخلی از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، برات قنبری درباره عملکرد این معاونت درسال ۹۵، با اشاره به اینکه  یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه، انجام ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی بود، افزود: با انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه اهداف از پیش طراحی شده در این حوزه، محقق شد.

وی تعیین تکلیف نوع رابطه وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات را از یکی از مهمترین اتفاقات سال ۹۵  دانست و افزود: در این زمینه توانستیم رابطه حاکمیت، مالکیت و مدیریت را در شرکت مخابرات تنظیم کنیم، این حوزه ها را در این شرکت، از یکدیگر جدا و یک مدیریت حرفه ای، ایجاد کنیم.

 وی دو برابر شدن محتوای بومی را یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولید محتوای داخلی اعلام کرد و گفت:  هدف ما در این پروژه این بود که با ایجاد جویشگرها و شبکه های اجتماعی بومی، تا حد امکان گردش اطلاعات در کشور، افزایش یابد.

قنبری با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۵ افزود : براین اساس میزان گردش اطلاعات و تولید محتوا در داخل کشور افزایش یافت به طوری که سهم محتوای داخلی از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد  رسید.

 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات  در پاسخ به سوالی در زمینه میزان رضایت مردم از عملکرد فعالیتهای این حوزه گفت: هر چه سرویس به مردم ارایه می شود انتظارات مردم متناسب با آن، بالا می رود و حدی برای رضایت مردم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هر روز سرعت خدمات و کیفیت موبایل در حال افزایش است، ‌گفت: اگر در گذشته سرویس اینترنت با متوسط سرعت ۱.۵ مگابیت برثانیه ارایه می شد؛ امروز به ۳ تا ۴ مگا بیت برثانیه رسیده است و هر روز این عدد افزایش می یابد و تا زمانی که به ۲۰ مگا بیت بر ثانیه نرسد؛ احساس رضایت مردم تکمیل نمی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">