ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید گوشی را با پیکان مقایسه نکنیم

| چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۸۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، با اشاره به تشکیل کنسرسیوم تولید گوشی تلفن همراه، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیکان دیگری در داخل کشور تولید شود؟ گفت: متاسفانه این توجیه غلطی است که در اذهان مردم شکل گرفته است؛ در صورتی که ما نمی‌توانیم به دلیل یک تجربه‌ی نادرست، تولید گوشی تلفن همراه را با خودرو پیکان مقایسه کنیم.

مهندس محمدابراهیم مطلع، در گفت‌وگو با (سیتنا)، اظهار داشت: روند ساخت گوشی‌های تلفن همراه، از دو سه ماه پیش به طور قطعی آغاز و با توجه به اعلام آمادگی وزارت صنایع و معادن، تمهیدات لازم در جهت تامین ماشین‌آلات و ابزارهای مکمل در خط تولید پیش‌بینی شده است.

وی افزود: گروهی تحقیقاتی به منظور بررسی آینده‌ی گوشی‌های تلفن همراه و دسته‌بندی خریداران با توجه به نیازهای موجود و فرهنگ جامعه آغاز به کار کرده و امیدواریم با تحقق این حرکت زمینه‌ برای تولید در داخل فراهم شود تا بتوان بخشی از نیاز 10 میلیونی گوشی تلفن همراه را با افتخار از طریق تولید داخل برآورده کرد.

وی تاکیدکرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، درصددیم تا امکانات گوشی‌های تلفن همراه را منطبق بر نیازها و فرهنگ جامعه مهیا کنیم تا خدمات گوشی‌های ایرانی با فرهنگ و نیازهای ایران همخوانی داشته باشد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا گوشی ساخت داخل می‌تواند انتظارات مصرف‌کنندگان ایرانی را برآورده کند یا خیر، گفت: ما نه تنها به دنبال رسیدن به امکانات بالاتر از گوشی‌های خارجی فعلی هستیم، بلکه در نظر داریم تا فراتر از امکانات استاندارد، گوشی‌هایی متناسب با نیازهای مردم ایران تولید کنیم.

وی، گفت: تاکنون انحصار گوشی‌های تلفن همراه در بازار ایران، در اختیار خارجی‌ها بوده و در نهایت هر نوع تولیدی را به ما عرضه می‌کنند، باید بپذریم، حتی ممکن است این تولیدات با نیازمندی‌های ما همخوانی نداشته باشند.

مطلع گفت: بسترسازی‌هایی که برای تولید داخل شکل می‌گیرد، به گونه‌یی‌ است که می‌توانیم اعلام کنیم طراحی گوشی‌های داخلی متناسب با نیازهای داخلی بوده و امیدواریم این تولیدات قابلیت صادرات را نیز داشته باشد.

وی، با اشاره به طراحی گوشی‌های داخلی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، اظهار داشت: در مواردی همچون بازی‌های موجود در گوشی‌ها می‌توان متناسب با فرهنگ غنی خود، بازی‌های ایرانی اسلامی طراحی کرد تا مصرف‌کنندگان داخلی با تمایل بیشتری از این سرگرمی‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، اظهار داشت: اگر گوشی‌های تلفن همراه ساخت داخل، به زبان و اصطلاحات فارسی مجهز شوند، این امکان برای سنین مختلف ایجاد خواهد شد تا از تسهیلات پیچده‌ی موجود در گوشی‌ها استفاده‌ی مناسب کنند.

مطلع، در پایان، تکنولوژی مخابرات را به روز و قابل استفاده دانست و خاطرنشان کرد: شبکه‌ی مخابراتی ما فاصله‌ای با دنیا از نظر تکنولوژی ندارد و نباید به دلیل یک تجربه‌ی نادرست، توانمندی‌ها را از ساخت داخل بگیریم و باورهای‌‌مان را نسبت به توانایی خودمان از دست بدهیم .

  • ۸۵/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">