ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تیک‌تاک منبع خبری نوجوانان انگلیس است

| جمعه, ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

آفکام، رگولاتوری رسانه‌ای انگلیس طی تحقیقات خود متوجه شده است که ۲۸ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله از تیک‌تاک برای اطلاع از امور جاری استفاده می‌کنند.
به گزارش برنا؛ آفکام، رگولاتوری رسانه‌ای انگلیس طی تحقیقات خود متوجه شده است که ۲۸ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله از تیک‌تاک برای اطلاع از امور جاری استفاده می‌کنند که نسبت به سایر سکوها بیشتر است.

براساس گزارش آفکام از سبد مصرف خبری مردم انگلیس، یوتیوب و اینستاگرام در جایگاه دوم مشترک قرار دارند و هر دو توسط ۲۵ درصد از نوجوانان این کشور به عنوان مرجع خبری مورد استفاده قرار می‌گیرند!

این در حالی است که اینترنت به طور فزاینده‌ای جایگزین رسانه.های چاپی سنتی به عنوان یک منبع خبری در میان عموم مردم می شود.

تحقیقات آفکام نشان داد که در حال حاضر حدود ۶۸ درصد بزرگسالان انگلیسی از منابع آنلاین برای دریافت اخبار استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم برای روزنامه‌های فیزیکی تنها ۲۶ درصد است.

البته تلویزیون همچنان محبوب‌ترین سکو است و ۷۰ درصد از افراد بزرگ سال برای اطلاع از رویداده‌های جاری به آن مراجعه می‌کنند که این رقم در زمان عرضه محتوا به ۷۵ درصد می‌رسد.

نیک نیومن، کارشناس ارشد پژوهشی در موسسه مطالعات روزنامه نگاری رویترز، گفت که در حالی که سکوهایی همچون تیک‌تاک اغلب به عنوان بستری برای اشتراک‌گذاری مطالب سرگرم‌کننده محسوب می‌شدند، رویدادهایی مانند پاندمی کووید -۱۹ نگرش‌ها را تغییر دادند.

او گفت: " کووید -۱۹ یک تغییر بزرگ بود؛ چرا که مردم در خانه بودند و درباره کرونا در تیک‌تاک صحبت می‌کردند.

درست است که هیجانات و خبرهای مشهور، بخش بزرگی از محتوای درخواستی نوجوانان در سکویی مانند تیک‌تاک را تشکیل می‌دهند اما خبرهای جدی نیز در سبد علاقه‌مندی آن‌ها جایگاه مهمی دارد. ‌

این اتفاق پس از آن رخ داد که به تازگی مطالعه‌ای جداگانه نشان داد که محبوبیت تیک‌تاک به عنوان منبعی برای اخبار در میان جوانان سراسر جهان در حال افزایش است.

مرجعیت خبری تیک تاک در میان بزرگسالان انگلیسی هم رو به افزایش است، براساس آمار آفکام در حال حاضر ۱۰ درصد از مردم بزرگسال انگلیس برای کسب خبر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند! در حالی که این در سال ۲۰۲۰ فقط یک‌درصد بوده است.

تیک‌تاک در سال‌های اخیر توسط دولت‌های غربی بارها به ارتباط با دولت چین متهم شده است.

اتهامی که سبب ممنوعیت استفاده از این برنامک در دستگاه‌های دولتی در استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا و بریتانیا شده است.

مالک تیک‌تاک، شرکت بایت دنس، بارها اشتراک گذاری داده‌های این برنامک با مقامات پکن را تکذیب کرده است.

دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس تخمین زده است که حدود ۱.۴ میلیون کاربر زیر ۱۳ سال در این کشور از تیک تاک استفاده می‌کنند.

این در حالی است که قوانین انگبس ایجاد یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را به داشتن حداقل ۱۳ سال سن یا بیشتر منوط کرده است.

  • ۰۲/۰۴/۳۰

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">