ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت بیش از 5 میلیون تراکنش در بانکداری اینترنتی

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: با ارتقا نرم افزاری و سخت افزاری سامانه بانکداری اینترنتی(سبا) در بانک های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک، اردیبهشت ماه سال جاری 5 میلیون و 104 هزارو 325 تراکنش (بانکهای صادرات و ملی)انجام شده است.

به گزارش شرکت خدمات انفورماتیک، میزان تراکنش های اینترنتی انجام شده در اردیبهشت ماه 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

براساس این گزارش در اردیبهشت ماه سال گذشته تعداد تراکنش ها 4 میلیون و 309 هزار و 528 بوده که با افزایش قابلیت های این سامانه و فراهم آوردن امکان اتصال اینترنتی به سامانه ساتنا یا همان انتقال وجه بین بانکی در سال گذشته و پرداخت اقساط تسهیلات 50 هزارو 778 تراکنش ساتنایی در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

این گزارش می افزاید متقاضیان استفاده از این خدمت پس از دریافت رمز اینترنتی از بانک مورد نظر می توانند از خدماتی چون دریافت صورتحساب 30 گردش آخر، دریافت صورتحساب دوره ای، دریافت خلاصه حساب، دریافت مانده حساب، انتقال وجه بین حسابهای خود شخص، انتقال وجه از حساب شخص به حساب سایرین، تعیین مبلغ چک های صادر شده، پرداخت قبوض همگانی(آب، برق، گاز، تلفن، موبایل)، مدیریت حساب های مقصد، امکان تعریف دستور پرداخت، انتقال وجه بین بانکی، پرداخت اقساط تسهیلات، گزارش آخرین وضعیت تسهیلات، درخواست عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی، درخواست دستگاه رمز یاب جدید و درخواست فعال سازی مجدد کاربران غیرفعال برخوردار شوند.

این گزارش می افزاید در زمان حاضر تراکنش های انتقال وجه غیرساتنایی با 262 هزار و 691 تراکنش در اردیبهشت سال 89 در جایگاه اول کاربری های این سامانه قرار دارد. امنیت این سامانه با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در نظر گرفتن گذر واژه یکبار مصرف باعث اطمینان خاطر مشتریان می شود.

لازم به ذکر است در زمان حاضر بانکهای صنعت و معدن، توسعه صادرات و دی نیز از این سامانه بهره مند هستند و پیش بینی می شود با برنامه ریزی های پیش رو ظرفیت این سامانه تا 15 برابر افزایش یابد و شبکه ایجاد شده از توان پوشش تعداد تراکنش های بیشتری برخوردار است.

با افزایش دسترسی به پهنای باند بالا و دانش عمومی نسبت به استفاده از رایانه و اینترنت, ارتقا سامانه و همچنین فرهنگ سازی نسبت به تاثیرات این خدمت در حذف محدودیت زمانی و مکانی برای انجام عملیات بانکی و بهبود شرایط زیست محیطی شاهد استقبال روز افزون از این خدمات خواهیم شد.

  • ۸۹/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">