ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت نام کارت ملی هوشمند در پست

| چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان ثبت احوال کشور طی تفاهمنامه ای ثبت نام کارت ملی هوشمند را به شرکت پست واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری ارائه خدمات کارت ملی هوشمند بین محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و محمدحسن کرباسیان مدیرعامل شرکت پست منعقد و مبادله شد و طرفین بر گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه درخصوص ارائه آموزش های مربوطه تاکید کردند.

براساس این تفاهمنامه امور قبول مدارک، ورود اطلاعات هویتی متقاضی، اسکن مدارک، انگشت نگاری،عکس برداری و دیگر امور مربوط به متقاضیان کارت ملی هوشمند، در دفاتر پستی ارائه می شود.

محمد ناظمی اردکانی - رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه در گذشته فقط ارسال شناسنامه و کارت ملی از طریق پست صورت می‌گرفت، افزود: به واسطه فناوری های جدید و روزآمد بکار گرفته شده در سازمان ثبت احوال و اجرای طرح عظیم کارت ملی هوشمند، از این پس ارسال این کارت‌ها توسط پست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل کشور 170 ایستگاه جمع آوری اطلاعات برای صدور کارت ملی هوشمند ایجاد شده که 90 ایستگاه از این مجموعه با همکاری سازمان پست راه اندازی شده است ادامه داد: اطلاعات هویتی 65 هزار و 900 نفر جمع آوری شده که در حدود 60 درصد از این اطلاعات توسط کارکنان شرکت پست گردآوری شده است؛ همچنین در نظر است جمع‌آوری اطلاعات هم از طریق دفاتر پیشخوان و هم از طریق شرکت پست صورت گیرد.

ناظمی‌اردکانی از صدور 22 هزار و 300 کارت ملی هوشمند در سطح کشور خبر داد که 21 هزار کارت از این تعداد به افراد تحویل داده شده است.

در این مراسم محمدحسن کرباسیان نیز صدور کارت ملی هوشمند را یکی از مهمترین اتفاقات در سازمان ثبت احوال کشور برشمرد و با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات لازم برای اجرای موفق این طرح فراهم شده است خاطرنشان کرد: عرضه این خدمت، کاهش تردد و مراجعه حضوری متقاضیان به ثبت احوال و تسریع و تسهیل در امور مربوط به دریافت این خدمت و به تبع آن ارتقای سطح رضایتمندی عمومی را موجب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پست صدور کارت‌های هوشمند ملی را پیش نیاز ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: با استفاده از کارت های جدید هموطنان می توانند به شیوه ای امن وارد فضای مجازی شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت برای نخستین بار در استان قم به اجرا در آمده است و در برخی استان های دیگر نیز در حال اجرا است، افزود: در تهران نیز این طرح در فاز نخست در منطقه 13 پستی تهران به اجرا درخواهد آمد و به تدریج به دیگر مناطق تهران و استان ها تسری می یابد.

  • ۹۲/۰۸/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">