ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت 102 هزار گوشی در مخابرات

| سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

102 هزار نفر در فرصت تعیین شده شرکت ارتباطات سیار نسبت به ثبت گوشی‌‏های وارداتی اقدام کردند.

عباسعلی ابوالفضلی, سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار, درگفت وگو با خبرنگار ایلنا, با اشاره به مدت زمان ثبت کد گوشی های وارداتی تا 20 آبان ماه 85، در خصوص امکان کشف گوشی‌‏های قاچاق در شبکه تلفن همراه, گفت: در حال حاضر دستوری از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر کشف این گوشی‌‏ها داده نشده است ؛ اما به محض ابلاغ دستور، گوشی‌‏های قاچاق به راحتی در شبکه قابل شناسایی خواهد بود.

وی, با بیان این‌‏که مشترک برای خرید گوشی‌‏های مجاز باید به فروشگاه‌‏های با برند شناخته شده, مراجعه کرده و فاکتور رسمی و ضمانت نامه دریافت کند, افزود: مشترکین برای اطمینان از مجاز بودن گوشی، باید سیم کارت خود را داخل گوشی قرار دهند و زمانی که کلیه ICT بر مانیتور گوشی مشاهده شود, می‌‏توانند از ثبت گوشی در شبکه اطمینان حاصل کنند و همچنین برای اطمینان بیشتر شماره

*#06# را وارد کرده و در صورتی که شماره سریال مشخص شده با شماره سریال کارتن گوشی یکسان بود, می‌‏توانند مطمئن شوند که این گوشی در شبکه ارتباطات سیار مجاز و شناخته شده است.

ابوالفضلی, در خصوص تغییر فاحش قیمت گوشی‌‏های دارای گارانتی و متفرقه, اعلام کرد: اگر مشترکی ترجیع بدهد که به دلیل ارزان‌‏تر بودن از گوشی‌‏های تلفن همراه متفرقه استفاده کند, تبعات بعدی آن را هم باید بپذیرد.

وی یادآور شد: فعلا اقدامی برای برخورد با گوشی‌‏های غیرمجاز صورت نگرفته است ؛ اما در صورت دستور این قابلیت در شبکه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه گوشی‌‏های تلفن همراهی که در شبکه ارتباطات سیار کار می‌‏کنند, به نظر می‌‏رسد مشکلی نداشته باشند و اگر با گوشی‌‏های قاچاق برخورد صورت گیرد, تاریخ آن اعلام خواهد شد.

  • ۸۵/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">