ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون تحول اداری و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از امکان جابجایی مبالغ زیر 50 میلیون تومان از طریق سامانه امضای الکترونیک بین دستگاه‌های دولتی و بازار خبر داد.

احمد بزرگیان در گفت‌وگو با فارس افزود: با توجه به سیاست دولت مبنی بر جایگزینی پول الکترونیک به جای اسکناس و چک پول، در آینده تا 80 درصد حجم نقدینگی تا پایان برنامه پنجم پیشرفت و توسعه از طریق الکترونیکی جابجا می‌شود.

معاون تحول اداری و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تاکید کرد: در حال حاضر امضای الکترونیکی برای کلیه ایرانیان قابل دریافت است، هفته قبل در کارگروه مربوطه مبلغ آن تعیین شد و هم کارمندان دولت و هم اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند، با استفاده از امضای الکترونیکی در تجارت الکترونیک استفاده کنند و با ایجاد سامانه میزان 2 کلیه سامانه تدارک الکترونیکی دولت تحت عنوان «ستاد» فعال شده و در مرحله نخست در 6 ماه اول برنامه منطبق با نیمه دوم سال‌جاری مبالغ کمتر از 50 میلیون تومان از طریق سامانه الکترونیکی قابل جابه‌جایی است.

بزرگیان تاکید کرد: در مرحله اول این جابجایی وجوه به صورت الکترونیکی بین دستگاه‌های دولتی و فعالان بازار یا اصطلاحا G to B یعنی جریان نقدینگی از دولت به بنگاه اقتصادی قابل انجام است.

وی افزود: از این پس خریدهای دولتی به جای خرید از طریق سنتی از بازار واقعی، از طریق استعلام در اینترنت و هم از طریق میدانی خواهد بود و فساد ناشی از ارتباط مستقیم بین مأموران خرید و بنگاه اقتصادی از بین می‌رود.

بزرگیان گفت: فعلا در فاز اول تا مبلغ 50 میلیون تومان از این طریق قابل انجام است و در مراحل بعدی مبالغ بالاتر قابل انتقال خواهد بود، همچنین انجام مناقصه و مزایده‌های دولتی نیز از طریق الکترونیک قابل انجام خواهد بود.

معاون تحول اداری و نوسازی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تأکید کرد: همچنین مبحث مالیات الکترونیکی در قالب پروژه‌ای که تا 30 درصد پیشرفت کرده و گمرک الکترونیک که کار این پروژه آغاز شده و پس از تهیه در گمرکات کشور استقرار می‌یابد.

بزرگیان تصریح کرد: تا پایان سال جاری قرار است 23 خدمت دولتی از طریق الکترونیکی بوسیله 12 دستگاه دولتی ارائه شود.

وی تأکید کرد: هر کاری از خدمات دولتی که قابل واگذاری باشد، به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک واگذار می‌شود.نرخ انجام این خدمات نیز در کمیته پیشخوان دولت الکترونیکی تعیین و با قیمت مناسب به دفاتر واگذار می‌شود.

  • ۸۹/۰۹/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">