ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمریکا 10 میلیون دلار پاداش برای اطلاعات در مورد عوامل خارجی و سایبری در نظر گرفته است.
به گزارش سایبربان؛ وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعات در مورد مداخله خارجی در انتخابات این کشور، ازجمله فعالیت‌های سایبری خارجی تا سقف 10 میلیون دلار پاداش ارائه می‌دهد.

این پاداش نقدی که از طریق طرح پاداش برای عدالت وزارت امور خارجه آمریکا ارائه می‌شود، برای هرگونه اطلاعاتی است که به شناسایی یا مکان هر شخص یا نهاد خارجی که آگاهانه درگیر دخالت در انتخابات است می‌شود.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده این اقدامات مداخله‌جویانه شامل موارد ذیل می‌شود:

اقدامات مخفی، تقلبی، فریبکارانه یا غیرقانونی و تلاش برای اعمال، یا استفاده آگاهانه از اطلاعات سرقت شده برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان، تضعیف اعتماد عمومی در برابر فرآیندها یا نهادهای انتخاباتی و یا تأثیرگذاری، تضعیف اعتماد، یا تغییر نتیجه انتخابات عمومی یا ایالتی و یا محلی و یا حتی تغییر نتایج گزارش‌شده. تخلف در رأی و نفوذ در پایگاه داده، نفوذ خاص، انتشار اطلاعات نادرست و کمپین‌های مزرعه ربات یا فعالیت‌های مخرب سایبری نیز جزء اقدامات مداخله‌جویانه دسته‌بندی می‌شوند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که رهبران امنیت ملی و انتظامی ایالات‌متحده مدعی هستند برای محافظت از انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رو در برابر مداخله دشمنان خارجی به‌ویژه روسیه آماده می‌شوند. این وزارتخانه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز جایزه مشابه 10 میلیون دلاری را مطرح کرده بود.

ماه گذشته، راب جویس، رئیس اداره امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا گفته بود که نگران است باج افزارها و بات نت ها برای حمله به انتخابات نوامبر مستقر شوند و اعتماد و اطمینان مردم نسبت به امنیت انتخابات از بین برود.

  • ۰۱/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">