ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جرایم سایبری مرتبط با پرسپولیس و استقلال

| يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

ادبیات فرافکنیِ کانال های هواداری این تیم های فوتبالی چند وقتی است که فضای مجازی را احاطه کرده است.
به گزارش سایبربان؛ورزش در کشور ما متاسفانه سال هاست درگیر حواشی زیادی است که در سایر نقاط دنیا کم نظیر یا بی نظیر است.مسئله استفاده از رانت و تخلفات از قانون و مافیای فوتبال ، بیش از پیش ورزش کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

در این بین موضوعاتی که ما را بر آن واداشت تا به این خبر بپردازیم، مسئله جرایم سایبری وابسته به دو باشگاه دولتی فوتبال استقلال و پرسپولیس است. 

بررسی ها نشان می دهد تنها مواردی که از جرایم سایبری فوتبال مهم جلوه کرده موضوع قمار در سایت های شرط بندی بوده است. ضمن اینکه این مسئله دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و شکایت ها و پیگیری های هم صورت گرفته، اما جرایم سایبری مربوط به فوتبال به همین جا ختم نمی گردد...

بار دیگر این خلا در حاکمیت سایبری کشور حس می شود که این فضا به درستی رصد نشده و قوانین سایبری در این قضایا نتوانسته بازدارنده از تخلفات باشد.

برای مثال کانال های تلگرامی هواداری استقال و پرسپولیس هر دو در مواردی دست به تخلفات واضح و آشکار زده اند که هیچ مرجع قضایی به آن ورود نکرده و هیچ هشداری هم در این موارد صادر نشده است!

ممکن است که کانال های فوق تحت نظارت مستقیم از طرف دو باشگاه نباشد اما وابستگی های آنها به باشگاه های مذکور بدیهی و غیر قابل انکار است.

این کانال ها تبلیغات رسمی قبول کرده  و شماره حساب های بانک های داخلی  را رد و بدل می کنند پس به احتمال زیاد از داخل کشور مدیریت می شوند.

تخلفات این کانال ها در فضای مجازی در درجه اول توهین های مکرر به حاکمیت بوده و در درجات بعد توهین به اشخاص و ترویج و تبلیغ مواردی همچون قمار و سایت های شرطبندی و ... بوده است.

توهین به روحانیت ، توهین آشکار به حاکمیت و پرسنل باشگاه پرسپولیس با عنوان "طویله آخوندی" ، اهانت های رکیک به حجت کریمی سرپرست سابق استقلال، تبلیغ لوازم و لباس های جنسی ، تبلیغ خرید و فروش وی پی ان ها و نقل قول هایی از کسانی که به وطنشان پشت کرده اند از مصادیق بارز جرایم در فضای مجازی است که از این کانال ها منتشر شده است.

این فرافکنی ها درعرصه ورزش تبعات سنگینی را به همراه خواهد داشت ، موجب ناهنجاری ها و ترویج فرهنگ نادرست در جامعه ما می شود.
حال سوال اینجاست کدام نهاد مسئول رسیدگی به این جرایم آشکار در فضای مجازی است؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">