ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جرم خیزترین شبکه های اجتماعی در ایران

| پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت:شبکه پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام در صدر آمار تخلفات و کلاهبرداری‌ها قرار دارد.
به گزارش آنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی ادامه داد: بسیاری از افراد با فروش آثار هنری و سایر محصولات ساخت خود در اینستاگرام و تلگرام، علاوه بر ترویج هنر برای خود درآمد حلال کسب می‌کنند که در نوع خود قابل تقدیر است و پلیس فتا مخالف استفاده صحیح و مناسب از این شبکه‌ها نیست.
وی افزود: با این حال طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مجرمانی که شناسایی شده‌اند از شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای ارتکاب جرم استفاده کرده‌اند و تلگرام که بیش از ۱۴ میلیون کاربر در ایران دارد، رتبه نخست جرایم سایبری را به‌خود اختصاص داده است.
سماعیلی گفت: بعد از تلگرام شبکه اجتماعی اینستاگرام به دومین کمین‌گاه کلاهبرداران شبکه‌های اجتماعی در ایران تبدیل شده، این شبکه اجتماعی به دلیل این که مبتنی بر عکس و فایل‌های ویدیویی است، به خصوص مورد توجه کلاهبرداران حوزه مدلینگ است.
این مقام آگاه تصریح کرد: از طرف دیگر از آنجا که فروشندگان کالاهای تقلبی هم به راحتی می‌توانند با قرار دادن یک عکس از محصول خود در صفحه اینستاگرام‌شان اقدام به فروش محصول کنند، این شبکه برای آن‌ها محبوبیت بیشتری دارد.
وی افزود:بعد از این دو شبکه اجتماعی موبایلی شبکه اجتماعی فیس‌بوک با اختلاف بسیار زیاد نسبت به این دو، رتبه سوم وقوع جرایم سایبری در بین شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت:با توجه به گسترش روز‌افزون و قارچ ‌گونه شبکه‌های اجتماعی در کشور و به تبع آن افزایش جرایم در این حوزه به خصوص افزایش کلاهبرداری، خود کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه زنان و دختران ایرانی نیز می ‌بایست مراقبت ‌های لازم را در فضای مجازی به عمل آورند و اجازه ندهند که سودجویان آن ها را بازیچه سوداهای خویش کنند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">