ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه سنگین مردم و دریغ از یک پیامک

| شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - سال‌هاست معضل آلودگی هوای تهران به ویژه در نیمه دوم سال شهروندان را آزار می‌دهد و مسوولان سعی کرده‌اند، با مسکن‌های مقطعی همچون طرح زوج و فرد در معابر تهران از تشدید آلودگی هوا بکاهند.

طرح کاهش آلایندگی از جمله اقدامات زیست‌محیطی اتحادیه اروپا برای کنترل و کاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست.

در ایران هم مسوولان شهرداری تهران معتقدند که طرح زوج و فرد نتوانسته در طی چندسالی که مهمان همیشگی شهر بوده عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و  تصمیم گرفتند طرح کاهش کنترل آلودگی هوای شهر یا LEZ  را در معابر تهران را اجرایی کنند که بر اساس آن تردد خودروها در شهر بر اساس میزان آلایندگی آنها انجام می‌گیرد.

براساس این طرح که از مهرماه 95 در محدوده زوج و فرد اجرایی شده است، ملاک تردد خودروها داشتن برگه معاینه فنی است بگونه‌ای که تنها خودروهایی که پلاکشان مطابق روز باشد، در صورتی می‌توانند در این محدوده تردد کنند که برگه معاینه فنی معتبر داشته و اطلاعات خودرویشان در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی وزارت کشور) موجود باشد در غیر این صورت جریمه روزانه و خودکار 50هزار تومانی پلیس در انتظار آنها خواهد بود.

حالا بیش از یک سال و نیم از اجرای طرح LEZ در تهران می‌گذرد و چالش آلودگی هوای پایتخت همچنان به قوت خود باقی‌است و تشدید نظارت بر سلامت خودروها هم نتوانسته چاره‌ای برای این درد همیشگی باشد. در این میان اما گفته می‌شود، قرار است جریمه‌ای که از خودروهای فاقد معاینه فنی توسط نیروی انتظامی گرفته می‌شود، در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد تا شهرداری‌ها این مبالغ را در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین افزایش وسایل حمل و نقل عمومی بکار گیرند. اما آنچه که عیان است سوءاستفاده از بی‌اطلاعی مردم برای کسب درآمد است.

با وجود راه‌اندازی سامانه‌های فراوان حتی از ارسال یک پیامک جهت اطلاع‌رسانی به مردم دریغ می‌شود تا آنها در ناآگاهی خود باقی بمانند ودر صورت تردد در طرح زوج و فرد، هر 24 ساعت یک بار بدون این که روح‌شان هم خبر داشته باشد، به بدهی آنها برای نداشتن معاینه فنی ماشین افزوده شود. بسیارند کسانی که با خوش‌خیالی و با تصور این که خلافی در رانندگی مرتکب نمی‌شوند خلافی ماشین خود را کنترل نمی‌کنند و ناگهان با رقم‌های نجومی مواجه می‌شوند، چرا که اطلاع‌رسانی درستی هم در این خصوص انجام نگرفته است و بسیاری از مردم به کل از این موضوع بی‌اطلاعند.

 به‌جاست پلیس راهور با هماهنگی اپراتورهای موبایل، مردم را از میزان جرایم رانندگی با پیامک مطلع کند و هزینه آن را هم از خود مشتریان دریافت کند. به طور قطع رانندگان ترجیح می‌دهند هزینه اندک پیامک را جایگزین هزینه گزاف جرایم رانندگی کنند که از آن اطلاعی هم ندارند. (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">