ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری فیس‌بوک در ایرلند

| دوشنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت متا پلتفرمز از سوی رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپا به دلیل انتقال اطلاعات کاربران اروپایی به آمریکا، ۱.۲ میلیارد یورو (۱.۳ میلیارد دلار) جریمه شد.
به گزارش ایسنا، این جریمه از سوی کمیسر حفاظت از داده ایرلند پس از آن صادر شد که با وجود حکم سال ۲۰۲۰ دادگاه، شرکت متا به انتقال داده‌های کاربران اروپایی به آمریکا همچنان ادامه داد. دادگاه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ حکمی صادر کرد که بر اساس آن، توافق انتقال داده میان اتحادیه اروپا و آمریکا فاقد ‌اعتبار اعلام شد. این جریمه، بسیار بزرگتر از جریمه بزرگ قبلی به میزان ۷۴۲ میلیون دلار است که در سال ۲۰۲۱، از سوی لوکزامبورگ برای آمازون صادر شد.

جنگ بر سر مکانی که فیس بوک، داده کاربران را نگهداری می‌کند، یک دهه پیش آغاز شد که مکس شرمس، بنیانگذار مرکز اروپایی حقوق دیجیتالی، شکایتی را در خصوص ریسک شنود اطلاعات کاربران اروپایی توسط آمریکا مطرح کرد.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای این حکم که شامل جریمه غیرموجه و غیرضروری است و رویه خطرناکی را برای شرکتهای دیگر ایجاد می‌کند، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

این غول شبکه اجتماعی آمریکایی تاکید کرد انتظار داشت پیمان جدید که انتقال امن اطلاعات شخصی شهروندان اتحادیه اروپا به آمریکا را تسهیل می‌کند، پیش از این که ناچار شود انتقال اطلاعات را متوقف کند، به صورت کامل اجرایی شود. متا خاطرنشان کرد بدون امکان انتقال فرا مرزی داده‌ها، این خطر وجود دارد که اینترنت به سیلوهای ملی و منطقه‌ای تبدیل شود.

کمیسر حفاظت از داده ایرلند در مارس اعلام کرده بود که مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا امیدوارند چارچوب حفاظت از داده جدید که در مارس سال ۲۰۲۲ مورد موافقت بروکسل و واشنگتن قرار گرفت، تا ژوییه آماده شود.

دیوان عالی اروپا دو توافق قبلی را به دلیل نگرانی‌ها نسبت به شنود اطلاعاتی آمریکا، رد کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ایرلند که رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا برای بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ است، متا را بیش از هر شرکت دیگری جریمه کرده و ۱۰ تحقیق دیگر در خصوص پلتفرم‌های این شبکه اجتماعی گشوده است.

  • ۰۲/۰۳/۰۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">