ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییاتی از نحوه اجرای طرح تکاپو

| شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی خبر داد و گفت: هر استان باید متناسب با ظرفیت فناوری اطلاعات خود، در توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوا نقش داشته باشد.

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهداف اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در استانهای کشور، اظهار داشت: این طرح با هدف جذب بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط جوانان و تولید محتوای بومی دیجیتال مطابق با اهداف برنامه ششم توسعه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تعریف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دولت و بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در توسعه زیرساختها و شبکه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات شده اند، ادامه داد: هم اکنون بستر توسعه کسب و کار در این بخش فراهم شده و فضای دانشگاهها برای توسعه کسب و کارهای نوپا آماده است.

معاون امور دولت و استانهای وزیر ارتباطات، از برگزاری ۱۵۰۰ رویداد کارآفرینی مرتبط با این بخش در سال ۹۵ و در استانهای کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حجم بازار فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه رشد خوبی داشته باشد.

وی اولویت مدنظر را توسعه محتوای بومی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: هم اکنون رایزنی با روسای دانشگاهها و استانداران برای ایجاد فضای مناسب در جهت توسعه محتوای بومی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال انجام است و از سوی دیگر تلاش بر این است که از سرمایه گذاری شرکتها و اپراتورهای بزرگ، برای فراهم کردن بستر فعالیت شرکتهای کوچک و نوپا استفاده کنیم.

براری تاکید کرد: باید بازار ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به کسب و کارهای کوچک استانی گره بزنیم و این هدف میسر نخواهد شد مگر آنکه شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات به شکل گیری کسب و کارهای جدید کمک کنند تا محصولات این شرکتها وارد بازار شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرح تکاپو با همکاری میان وزارت ارتباطات و وزارت کار در جریان است، اضافه کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر ایجاد اشتغال و تولید، به این طرح سرعت بخشیدیم تا در نهایت شاهد توسعه اقتصاد محتوا و خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.

وی از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی فضای مجازی متناسب با ظرفیت استانها خبر داد و گفت: هر استان باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوای بومی استفاده کند؛ براین اساس با هماهنگی با استانداران و مراکز دانشگاهی، تکلیف و سهم هر استان در تولید محتوا برای رسیدن به سیاستهای مدنظر کشور،  مشخص شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">