ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات انتخاب رشته‌ اینترنتی کارشناسی ارشد

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۷:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

جزییات انتخاب رشته‌ اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد سال 1386 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اعلام شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انتخاب رشته‌های تحصیلی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال برای نخستین بار به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

صرفه‌جویی در وقت، تسریع در اطلاع داوطلبان از نتیجه آزمون، انتخاب رشته محل‌های مورد علاقه و تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته‌های تحصیلی براساس اعلام سازمان سنجش از مزایای انتخاب رشته‌ اینترنتی آزمون است.

کارنامه نتایج اولیه داوطلبان در اوایل خرداد ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود و داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود را وارد کنند.

براساس این گزارش دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد یک هفته قبل از تاریخ انتخاب رشته در سایت اینترنتی سازمان قرار می‌گیرد.

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ آزمون کارشناسی ارشد توصیه می‌شود که ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام نموده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن، کد رشته‌های انتخابی را در فرم پیش‌نویس نمونه‌ درج و از صحت رشته محل‌های انتخابی اطمینان حاصل کنند. سپس در محدوده زمانی پیش بینی شده برای انتخاب رشته با وارد کردن شماره کارت اعتباری، شماره پرونده، شماره کاربر، ‌رمز ورود، کد رهگیری ثبت نام اولیه، شماره داوطلب و شماره شناسنامه نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

شایان ذکر است، پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

با توجه به اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تاییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر ویا تعویض نیست، به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی یعنی محل دانشگاه، دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و غیره را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

گفتنی است، سیستم انتخاب رشته هوشمند پیش بینی کرده تا در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی تذکر دهد و چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و به این داوطلب نیز شماره رمز 15 رقمی به عنوان رسید داده نمی‌شود.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">