ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات بودجه وزارت ارتباطات در سال 86

| پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۸۵، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال 86 در بخش‌های مخابرات، توسعه و تولید محتوا و برنامه‌های نرم‌افزاری، سازمان تنظیم مقررات و سازمان فضایی اعلام شد.

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود بابت فعالیت‌های ارایه خدمات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیات وزیران مبالغی به عنوان حق‌الامتیاز و جریمه عدم انجام تعهدات اخذ و به حساب درآمد عمومی کشور )نزد خزانه‌داری کل( ردیف 130404 قسمت سوم این قانون واریز کند. نحوه دریافت و مصرف 65 درصد اعتبار موضوع ردیف 503806 منظور در قسمت چهارم این قانون )برای فعالیت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( بر اساس آیین‌نامه اجرایی این بند که بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، تعیین می‌شود.

بهبود مدیریت طیف امواج رادیویی

به گزارش «جهان‌صنعت» همچنین به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجازه داده می‌شود به منظور کمک به توسعه فعالیت‌های سازمان یادشده تا 65 درصد از درآمد پیش‌بینی شده حاصل از خدمات مخابراتی حق استفاده از فرکانس رادیویی موضوع ردیف 140106 قسمت سوم این قانون را از محل ردیف 503873 قسمت چهارم این قانون پس از مبادله موافقتنامه )فعالیت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صرف بهبود مدیریت طیف امواج رادیویی و ایجاد زمینه رقابت شرکت‌های ارتباطی دولتی و غیردولتی، همچنین هدایت و راهبری فعالیت‌ها و تقویت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کند.

40 میلیارد تومان برای نرم‌افزار

بر این اساس به منظور توسعه و ارتقای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید محتوا و برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه فناوری اطلاعات (IT) به شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تایید مجامع عمومی تا مبلغ 400 میلیارد )400000000000( ریال از محل منابع داخلی شرکت‌های مزبور به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، یا صادرات کالا و خدمات در این حوزه توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت تسهیلات بر اساس آیین‌نامه‌ای که بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بازرگانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص داده و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کند.

سازمان فضایی ایران مکلف است نسبت به دریافت تعرفه‌های عرضه خدمات فضایی و همچنین اعطای مجوز فعالیت‌های فضایی بر اساس نرخ‌هایی که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، اقدام و وجوه حاصل را به حساب درآمد عمومی )نزد خزانه‌داری کل( واریز کند. معادل صددرصد اعتبار یادشده از طریق ردیف 503922 قسمت چهارم این قانون در اختیار سازمان فضایی ایران قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه شود.

افزایش سرمایه مخابرات

به شرکت مخابرات ایران اجازه داده می‌شود به استناد تبصره «2» بند «ب» ماده «7» قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معادل ارزی تا مبلغ 125 میلیارد )125000000000( ریال از محل درآمدهای خود را بابت افزایش سرمایه شرکت مخابرات ایران در شرکت خدمات هوایی پست مخابرات )پیام( به منظور تسویه بدهی آشیانه جمهوری اسلامی ایران به شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات پرداخت کرده و آن را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی منظور کند.

تعهدات وزارت ارتباطات

شرکت‌های مخابراتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظفند مبلغ یک‌هزار و 170 میلیارد )1170000000000( ریال به حساب درآمد عمومی کشور ردیف 130407 قسمت سوم این قانون واریز کنند. اعتبار ردیف 503927 منظور در قسمت چهارم این قانون )برای فعالیت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( متناسب با منابع واریزی به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان فضایی و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و تامین شبکه زیرساخت متناسب با مبالغ واریزی اختصاص می‌یابد.

بودجه IT در کمیسیون صنایع

بندهای مربوط به بودجه IT روز گذشته به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد و از این تاریخ 10 روز فرصت داریم در کمیسیون‌های تخصصی این بندها را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

رمضانعلی صادق‌زاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نایب‌رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «جهان‌صنعت» ضمن بیان این مطلب افزود: بندهای بودجه از امروز به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود و ما هم در کمیسیون صنایع و معادن بندهای بودجه IT را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص حذف ردیف بودجه فناوری اطلاعات از بودجه IT اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من در این خصوص اطلاعی ندارم.

به گفته وی، هر کمیسیون حدود 10 روز فرصت دارد تا بندهای بودجه مربوط به کمیسیون خود را بررسی کرده و ظرف 10 روز نتیجه بررسی را اعلام کند.

رایزنی در خصوص نحوه اجرای اصل «44»

صادق‌زاده همچنین با اشاره به جلسه اعضای کمیته مخابرات مجلس با وزیر ارتباطات گفت: جلسه یادشده که در هفته جاری برگزار شد، جلسه پرسش و پاسخ نبود.

وی افزود: در این جلسه بحث‌هایی پیرامون سیاست‌های اصل «44» بین وزیر و نمایندگان رد‌وبدل شد و وزیر ارتباطات گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اصل «44» ارایه کرد.

به گفته وی، در جلسه یادشده دیدگاه‌ها و انتقادات نمایندگان در رابطه با توسعه شرکت‌های دولتی مغایر با اصل «44» نیز مطرح شد.

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل کمیته‌ای مرکب از چند نفر از اعضای کمیسیون اصل «44» و چند نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و افزود: با توجه به اصل «44» قانون اساسی و ابلاغ سیاست‌های برنامه توسعه، توسعه فعالیت‌های وزارت ارتباطات بر خلاف اصل «44» و خصوصی‌سازی است.

وی افزود: کمیته یادشده شرایط فعلی وزارت ارتباطات را بررسی می‌کند و در راستای اصل «44» قانون اساسی دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی به این وزارتخانه خواهد داد.

  • ۸۵/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">