ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات بیشتر از تشکل جدید در حوزه موبایل

| شنبه, ۴ خرداد ۱۳۸۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

در پی انتشار خبر "بررسی تاسیس تشکل نظارتی گوشی تلفن همراه" که روز چهارشنبه اول خردادماه جاری بر خروجی پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ( موبنا) قرار گرفت ، عبدالرحمن معاشر عضو هیات موسس این تشکل نظارتی، جزییات بیشتری از تشکل یاد شده را در قالب اطلاع رسانی ارائه کرد.

وی در بخشی از این مطلب عنوان کرده که تصمیم به تاسیس تشکل نظارتی جدید در جلسه ای در محل نهاد ریاست جمهوری با ریاست محترم جمهوری اتخاذ شده است.

معاشر، در توضیح مکتوب خود که برای موبنا ارسال کرده، تصریح کرده است که این اطلاع رسانی را جهت تنویر افکار عمومی بعمل آوده است. متن توضیحات وی به شرح زیر است:

واردکنندگان رسمی گوشی تلفن همراه کشور که وظیفه اصلی آنان تامین گوشی های مورد نیاز اقشار جامعه می باشد و ارائه خدمات پس از فروش را نیز عهده دار می باشند، ضرورت ایجاد یک تشکل صنفی را در این حوزه احساس نموده و در این راستا اقدامات لازم را اتخاذ نموده اند.

ایجاد این تشکل صرفا جهت ساماندهی واردات گوشی تلفن همراه و هماهنگی های لازم در خصوص میزان واردات و ایجاد ساز وکارهای لازم در خصوص اطلاع رسانی و پیشنهادات کارشناسانه در خصوص تعرفه واردات و مطرح نمودن مشکلات و معضلات و موانع بخش واردات گوشی تلفن همراه کشور و همچنین تنظیم بازار براساس میزان عرضه و تقاضا و واردات به موقع و تامین نیاز مصرف کنندگان و برطرف نمودن خلا ارتباطی بین واردکنندگان قانونی و منابع تاثیر گذار در تصمیم گیری های دولتی از جمله اهداف این تشکل است.

همچنین در خصوص حمایت از مصرف کنندگان، این تشکل قادر است با یکسان سازی ضمانت نامه های صادره توسط شرکت های وارد کننده رسمی با ساز و کارهای لازم، زمینه جلوگیری از توزیع ضمانت نامه های غیراصلی را فراهم نماید و از طریق یکسان سازی ضمانت نامه ها ، موجبات تامین امنیت خاطر مصرف کنندگان را ایجاد نماید.

در خصوص نظارت بدیهی است حوزه نظارت بر واردات قانونی به عهده مراجع تعیین شده از سوی قانونگذار است و همچنین برخورد با تخلفات صنفی و یا رسیدگی به شکایات از جمله وظایف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتحادیه های صنفی مستقر در شهرهای کشور می باشد.

این تشکل که متشکل از کلیه مدیران عامل شرکت های واردکننده رسمی گوشی تلفن همراه کشور خواهد بود تشکلی مستقل می باشد و مسائل کلان واردات گوشی تلفن همراه را دنبال می نماید و نه تنها قصد تداخل و یا موازی کاری با مراجع ذیربط نداشته بلکه با ایجاد هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط ضمن ایجاد بستر مناسب جهت برطرف کردن مشکلات این حوزه موجبات حمایت از تصمیم گیری ها و اقدامات نهادهای مربوطه را فراهم خواهد کرد.

انجمن صنفی واردکنندگان گوشی تلفن همراه کشور مسائل حوزه تلفن همراه را با دقت پیگیری نموده و نظرات خود را در این خصوص در غالب این تشکل اطلاع رسانی می نماید.

پس از احساس ضرورت تاسیس این تشکل از سوی واردکنندگان، موضوع در جلسه حضوری در محل نهاد ریاست جمهوری با ریاست محترم جمهوری مطرح و با توجه به ضرورت ارتباط واردکنندگان با مسئولین تاثیر گذار در این حوزه ، دستورات لازم جهت ایجاد این تشکل صادر شد که پس از ارجاع به وزیر محترم کار و امور اجتماعی و موافقت جناب آقای جهرمی و تعیین نام "انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان گوشی تلفن همراه " توسط این وزارتخانه مراحل ثبت و تاسیس این تشکل در دست اقدام است.

  • ۸۷/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">