ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جشنواره رسانه دیجیتال مهرماه برگزار می‌شود

| يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش فارس عیسی زارع‌پور امروز در نشست خبری در تشریح جزئیات چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: نخستین دوره این جشنواره و نمایشگاه در اردیبهشت ماه سال 86 و با حضور 350 غرفه و با 200 هزار بازدیدکننده و دومین دوره آن در آبان 87 با حدود 500 غرفه و نیم میلیون بازدیدکننده به صورت ملی برگزار شد.

وی ادامه داد: سومین دوره این جشنواره نیز در سال 88 با یک میلیون بازدیدکننده برگزار شد و امسال از 16 تا 24 مهرماه چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در مصلی تهران برگزار می‌شود.

زارع‌پور در خصوص زمان آغاز فراخوان ارسال آثار گفت: صاحبان آثار می‌توانند از ابتدای تیرماه تا 20 مردادماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و از طریق آدرس اینترنتی www.dmf.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

وی افزود: مهلت دریافت غرفه در نمایشگاه نیز از 10 شهریور ماه تا 20 شهریور ماه سال جاری خواهد بود و آثار برگزیده در مراسم اختتامیه در 26 مهرماه معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره تصریح کرد: چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال شامل بخش‌های نرم‌افزارهای رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها ، هنرهای دیجیتال و بخش پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال خواهد بود. همچنین یک بخش ویژه مخصوص برگزیدگان ادوار جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: بخش‌های جانبی این جشنواره نیز شامل بخش‌های بین‌الملل، بخش ویژه شهر دیجیتال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌هاو کارگاه‌های آموزشی، رسانه‌های دیجیتال در آیینه هنر،‌ مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال، سازمان‌ها و ارگان‌ها و در نهایت بخش مسابقات خواهد بود.

وی جریان‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای تولید و توسعه محتوای منطبق در فرهنگ بومی و ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: ایجاد جایگاهی معتبر برای عرضه و ارزیابی رسانه‌های دیجیتال در کشور و فراهم کردن فضای همدلی و هم‌افزایی میان پدیدآورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

زارع‌پور با تذکر این نکته که تمام آثاری که قصد شرکت در چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال را دارند باید دارای پروانه انتشار از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال باشند خاطر نشان کرد: همچنین مؤسسات و شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه نیز باید دارای پروانه نشر دیجیتال بوده و یا تشکیل پرونده داده و درخواست آنها در مراحل بررسی باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزارتخانه‌های ارتباطات، آموزش و پرورش، علوم و همچنین سازمان ملی جوانان، بنیاد شهید، بنیاد حفظ ارزش‌ها از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

وی در ادامه با اعلام خبر برگزاری دومین دوره جشنواره کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال در سال جاری گفت: اولین دوره کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال در سال 87 و با حضور یک هزار و 200 کاریکاتوریست از کشورهای مختلف جهان برگزار شد، همچنین امسال سومین دوره رسانه‌های عاشورایی در بهمن ماه در سطح ملی برگزار می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های استانی رسانه‌های دیجیتال گفت: تاکنون در 6 استان این نمایشگاه‌ها به صورت استانی اما با ظرفیت ملی برگزار شده و نمایشگاه بعدی هفته آینده در استان همدان برگزار خواهد شد.

  • ۸۹/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">