ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلسه مدیر عامل مخابرات با FCPها

| چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه ریزی برای همکاری همه جانبه با اپراتورهای اینترنت (FCP) در بخش فیبرنوری و ارائه سرویسهای مبتنی بر دسترسی اینترنت خبر داد.

به دنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر لزوم تعامل شرکت مخابرات ایران با اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت درکشور، مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از هم افزایی و تعامل با اپراتورهای FCP برای افزایش حجم بازار ارتباطات کشور خبر داد.

وی درنشست با مدیران شرکت های FCP با تاکید بر تعامل روزافزون با اپراتورهای ارتباطاتی کشور گفت: صنعت مخابرات به اندازه ای پیشتاز است که تمام بازیگران این عرصه می توانند با گسترش سرویس ها، بهترین خدمات را در بازار رقابتی به مشتریان ارائه دهند.

صدری با بیان اینکه یک پروژه «برد – برد» را با شرکت های FCP پیش خواهیم برد که نفع آن به تمام مشتریان می رسد، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران علاوه بر بحث های خرده فروشی، عمده فروشی را نیز به عنوان یکی از مهم ترین مسئولیت های شرکت دانسته که در این راستا با هم افزایی با شرکت های همکار، آماده ارائه تمام ظرفیت های قابل ارائه مخابرات به FCPها هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه تعداد مشترکان تلفن ثابت و فاصله زیاد این تعداد با تعداد مشتریان اینترنت ثابت، بهترین ظرفیت برای گسترش بازار و ارائه دیتای پرسرعت به مشتریان در سراسر کشور است، اضافه کرد: افزایش تعداد مشتریان و رشد روز افزون بازار ICT ، در تحقق اقتصاد مقاومتی، رشد استارتاپ ها و اشتغال زایی در سطح جامعه موثر است. براین اساس ما آمادگی داریم تا با تمام شرکت های FCP به منظور توسعه بازار ارتباطات کشور همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه بخش دیتا در اقصی نقاط کشور یک کار ملی است تا در نتیجه، سهم دسترسی مشتریان در سراسر کشور به میزان قابل قبولی افزایش یابد، تصریح کرد: ارائه سرویس های نوین ارتباطی از جمله ویدئو درخواستی (VOD)، به همراه افزایش کیفیت خطوط ADSL از مهمترین راهکارهای افزایش سوددهی بخش ارتباطات ثابت کشور است.

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در بخش توسعه فیبرنوری و ارائه سرویس های مبتنی بر شبکه دسترسی به اینترنت پرسرعت، آماده همکاری همه جانبه با تمام شرکتهای FCP هستیم.

در این جلسه، مدیران شرکت های FCP نظرات خود را به منظور تقویت مشارکت با مجموعه مخابرات ایران و استفاده از پتانسیل بازار دیتا برای ارائه سرویس های بهتر، مطرح کردند.

 

افزایش سهم بازار دیتای کشور با همراهی صنایع داخلی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به وسعت بازار ICT و صنعت ارتباطات کشور گفت: بازار دیتای کنونی مخابرات قابل  گسترش روزافزون است و در این روند، به توان فنی صنایع کشور اتکا داریم .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری در دیدار با مدیران و اعضای هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران که امروز سه شنبه سوم بهمن ماه برگزار شد، خاطر نشان کرد: رونق صنعت مخابرات و تجهیزات فنی، وابسته به رونق فعالیت در شرکت مخابرات است.

وی افزود: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و درون زا، به دنبال تعامل با بخش خصوصی ازجمله سندیکای مخابرات به عنوان یکی از بازیگران مهم  ICT کشور هستیم .

مهندس صدری گفت: اولویت در توسعه و نگهداری با شرکت های داخلی و توجه به توان فنی داخل است؛ بدین منظور از حداکثر توان فنی تولید داخلی با یک نقشه راه مشخص در بخش های تامین تجهیزات  و پشتیبانی استفاده خواهیم کرد .

وی یادآور شد: بازار مخابراتی کشور بسیار گسترده است و در ضمن قائل بودن به حفظ یکپارچگی شبکه و مدیریت، از توان داخلی تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی و بخش خصوصی استفاده می کنیم .

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین تاکید کرد: مسیر مشخص ما ، همکاری با تمام رقبا ، تامین کنندگان ، مشارکت کنندگان ونهادهای تاثیر گذار حوزه مخابرات و ارتباطات کشور است.

وی درپایان یادآور شد: با گسترش همکاری با سندیکای مخابرات در بخش تامین تجهیزات و ارتباط روز افزون با تامین کنندگان، سهم تولید داخل را در زنجیره تامین مخابرات کشور افزایش خواهیم داد.

مدیران سندیکای مخابرات نیز با تاکید بر لزوم تعامل دو جانبه و شفاف سازی فرایندها در همکاری با شرکت مخابرات ایران اعلام کردند: طراحی نقشه راهی برای تامین تجهیزات مورد نیاز در سراسر کشور و استفاده از پتانسیل موجود در سندیکای مخابرات، منجر به هم افزایی در تولید داخلی و افزایش اشتغال زایی بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات کشور خواهد شد.

شایان ذکر است در این دیدار اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت های عضو سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">