ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات گفت: متولی بخش عمده‌ای از برگزاری نمایشگاه الکامپ ( الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ) دوازدهم هستیم.
" محمد حسین محبی" در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت‌دیدگاه تولیدی برای صنعت آی تی داشته و مصصم است واردات محصولات فناوری اطلاعات را با انتقال و تولید تکنولوژی آنها همردیف ببیند و بنابراین نمایشگاه ‪ IT‬که در آن تولیدی نباشد ، نیز مفهومی ندارد.
وی اظهار داشت: نمایشگاهی که در آن سهم تولید مشخص نشده باشد با دیدگاه دولت و منافع ملی تضاد دارد.
به گفته وی، "ما همیشه بر، غیر انحصار و ملی بودن نمایشگاه الکامپ تاکید داریم و از انجمن شرکت‌های انفورماتیک کشور و تمامی تشکل‌ها برای با شکوه برگزار کردن درخواست کردیم تا تشکل‌های مرتبط گوشه‌ای از برگزاری نمایشگاه را بر عهده بگیرند".
وی تصریح کرد: اما انجمن شرکت‌های انفورماتیک چنین اقدامی نکرده و "حذفی" برخورد کردند و حتی به مساله دید انتفاعی داشتند، به همین دلیل تعزیرات هم آنها را دو میلیارد تومان جریمه کرد.
رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات‌افزود: همچنین قرارداد انجمن شرکت‌های انفورماتیک نیز سه ساله بوده که اتمام یافته و علاوه بر آن نگرش مرکز توسعه صادرات غیرانحصاری بودن برگزاری نمایشگاه الکامپ است.
محبی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنایع و معادن داشتیم که برای تعامل تشکل‌های تولیدی فناوری اطلاعات و همگرایی وزارت ارتباطات و صنایع و معادن در این رابطه بود.
وی خاطرنشان کرد: ما چهار پیشنهاد به وزیر صنایع و معادن در مورد جایگاه تشکل‌های فناوری اطلاعات ارایه دادیم تا یک معاونت مستقل ‪ ICT‬زیر نظر وزیر ایجاد شود و وی از این موضوع استقبال کرد.
محبی ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که در این جلسه مطرح شد نگرش صحیح به نمایشگاه‌های ‪ ICT(‬فناوری اطلاعات و ارتباطات) بود که این موضوع نیز با توجه بسیار روبرو شد.
به گفته وی، قرار است در جلسه آینده در جزییات مسایل طرح شده به توافق برسیم.
وی در مورد کامپیوتر ملی گفت: قرار است طی نشستی توسط وزارت ارتباطات که امیدواریم هفته آینده باشد در مورد طرح "کامپیوتر ملی و ارزان " به اجماع رسیده شود تا هرچه زودتر این طرح عملیاتی گردد.
به گفته محبی، سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات عامل و مجری این طرح، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک مجری کیفیت و مرغوبیت کالا است و پیمانکاران مجری، شرکت‌های تولیدی خواهند بود.

  • ۸۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">