ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جنگ وبی برای گسترش شکاف‌ها در آمریکا

| چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰۱:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رزنیکا رادمهر – ایوانا استرادنر با انتشار مقاله‌ای در نیویورک پست، به طرح اتهاماتی علیه روسیه و چین در ایجاد یک جنگ وبی با آمریکا از طریق انتشار اطلاعات نادرست پرداخت و نوشت: تلاش‌های فزاینده پوتین در رفتارهای مخرب در فضای وب، بخشی از تلاش‌های هماهنگ‌شده کرملین برای تضعیف دموکراسی است.

دشمنان آمریکا، نه تنها رایانه‌ها، بلکه ذهن را نیز هک می‌کنند. همان‌طور که یوگنی پریگوژین [مدیر و یکی از سهامداران اصلی شرکت امنیتی واگنر]، الیگارش روسی و از معتمدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اوایل نوامبر درباره انتخابات آمریکا گفت: «آقایان، ما دخالت کردیم، دخالت می‌کنیم و دخالت خواهیم کرد.»

البته روسیه و چین، صرفا به انتخابات علاقه‌مند نیستند بلکه آنها می‌خواهند با استفاده از آزادی‌، آمریکا را بی‌ثبات کنند. زمان آن رسیده، عملیات اطلاعاتی خارجی را جنگ روانی علیه ایالات متحده بنامیم.

به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه: «تبلیغات باید هوشمند، شایسته و موثر باشد.»

به همین منظور، در سال 2017، کرملین «نیروهای عملیات اطلاعاتی» ویژه‌ای را در ارتش روسیه برای ایجاد «ارتش سایبری جدید» ایجاد کرد. پوتین همچنین منابع بیشتری را به فعالیت‌های مخرب در فضای وب، مانند آژانس تحقیقات اینترنتی بدنام (IRA) اختصاص داده است.

در واقع، IRA از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای دامن زدن به تفرقه در خارج از کشور استفاده می‌کند. این تلاش‌ها، بخشی از اقدامات هماهنگ‌شده کرملین برای تضعیف دموکراسی است.

روسیه و چین، هزاران ربات را برای تحت‌تاثیر قرار دادن دموکراسی ایالات متحده ساخته‌اند.

کرملین از قطبی شدن آمریکا در امتداد مخالفت‌های سیاسی و نژادی، برای فلج کردن و ملتهب کردن سیاست‌های این کشور استفاده کرده است. رسانه‌های دولتی روسیه، با استفاده از ربات‌ها، ترول‌ها و پروکسی‌های آنلاین، از اختلافات در ایالات متحده بر سر مسائل اجتماعی مانند سقط جنین، کنترل اسلحه، گروه‌های قومی و رفتار پلیس، سوءاستفاده می‌کنند.

یکی از حساب‌های IRA با نام نورا برکا، در کنار عکسی از دونالد ترامپ که تفنگ در دست دارد، به آمریکایی‌ها گفت: «ما در جنگ هستیم.»

هنگامی که بازیکنان NFL با زانو زدن در حین سرود ملی به وحشی‌گری پلیس و نژادپرستی اعتراض کردند، حساب‌های توییتر روسی پیام خود را تقویت کرده و اکانت‌های طرفدار و ضداعتراض را هدف قرار دادند.

حساب‌های روسی نیز برای تبلیغ جنبش سیاه‌پوستان و اعتراضات در بالتیمور هزینه می‌کردند. روسیه، چین و ایران، همگی از قتل جورج فلوید برای تقویت پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کردند که ایالات متحده را جامعه‌ای به شدت نژادپرست نشان می‌داد.

 

 

  • مراقب امپراتورهای روسیه و چین باشید
     این، چیز جدیدی نیست. در طول جنگ سرد، کرملین از عملیات اطلاعاتی برای انتشار پیام درباره «نژادپرستی» و «امپریالیسم» آمریکا استفاده کرد. KGB با ایجاد یک کمپین اطلاعات نادرست با عنوان «عملیات دنور»، دولت ایالات متحده را به خاطر مهندسی ویروس HIV  سرزنش و این روایت را منتشر کرد که سازمان سیا از ایدز برای هدف قرار دادن و کشتن سیاه‌پوستان آمریکایی استفاده می‌کند.

چین در انتشار اطلاعات نادرست از هر دو طرف شکاف سیاسی، روش روسیه را پذیرفته است.

این کشور، با استفاده از حساب‌های جعلی توییتر مانند «ULTRA MAGA BELLA Hot Babe» که قبل از حذف آن، توسط یک جاسوس چینی اداره می‌شد، شعله‌های آتش را برافروخته‌تر می‌کند.

وی در همین رابطه، با ارتشی متشکل از 26 هزار دنبال‌کننده، باراک اوباما را متهم کرد که «یک عضو ایلومیناتی» است و درباره تقلب در انتخابات، اطلاعات نادرست منتشر کرد. حساب جعلی دیگری به نام «سالومه کلیف»، ترامپ را به آزار و اذیت اقلیت‌ها متهم کرد.

یوگنی پریگوژین، معتمد پوتین، اوایل نوامبر گفت: «آقایان، ما دخالت کردیم، دخالت می‌کنیم و دخالت خواهیم کرد.» در اینجا، هدف تبلیغ یک جناح سیاسی بر دیگری نیست، بلکه هدف این است که ایالات متحده را تا حد ممکن تقسیم‌بندی کند.

 چین به شهروندانش می‌گوید آمریکا یک جامعه نژادپرست و مملو از جنایت است. روسیه معتقد است آمریکا، سرزمین بی‌خداست؛ یعنی هر چیزی که حواس را از رژیم‌ توتالیتر خود منحرف کند، به کار می‌برد.

برای مقابله با این اقدامات، ایالات متحده نیازی به انتشار اطلاعات نادرست ندارد. (این ادعا درحالی مطرح می‌شود که افشاگری‌های زیادی از رسوایی ارتش آمریکا در تولید مستمر اطلاعات غلط به ویژه در منطقه خاورمیانه، آسیای دور و روسیه منتشر شده است.)

 در مقابل، عملیات اطلاعاتی آمریکا باید بر ترویج ارزش‌های دموکراتیک متمرکز شود که تهدید واقعی برای حاکمان مسکو و پکن است.

عملیات اطلاعاتی ایالات متحده همچنین باید فساد، وحشی‌گری و استبداد را در هسته این کشورها افشا کند. این، همان کاری است که ایالات متحده، به طور موثر و بدون عذرخواهی، در طول جنگ سرد انجام داد.

طعنه‌آمیز است که چگونه در قرن 21، زمانی که فناوری‌های اطلاعاتی و رسانه‌ها، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ اهمیت دارند، ایالات متحده نتوانسته عملیات اطلاعاتی خود را متناسب با زمان ارتقا دهد. این امر تا حدی به این دلیل است که گروه اندکی، ایده «آمریکا شرور است» را مطرح می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو، در سال 2022، تنها 23 درصد آمریکایی‌ها از توییتر استفاده می‌کنند. درصد بسیار کمتر، کسانی هستند که نژادپرستی و تئوری‌های توطئه را تحریک می‌کنند یا کشور را مورد تهدید قرار می‌دهند. چند درصد از آنها، ربات‌های خارجی هستند؟ در حال حاضر، روسیه و چین، خطوط گسل در ایالات متحده، مانند تنش‌های نژادی را هدف قرار می‌دهند تا جامعه آمریکا را قطبی کنند و هرج‌ومرج را برانگیزند. برای سیاستمداران هر دو طرف میز، مهم است که برای حفاظت از ارزش‌های مشترک، متحد شوند. مسکو و پکن، قبلا ادعا می‌کردند ایالات متحده در حال جنگ اطلاعاتی علیه آنهاست. (منبع:عصرارتباط)

  • ۰۱/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">