ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهانگرد: شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر اینترنت است

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آغاز دولت یازدهم تعداد پورت های اینترنت در کشور سه میلیون بوده که این رقم در حال حاضر به هشت میلیون رسیده است.
ایسنا- نصرالله جهانگرد در نخستین کنفرانس وب پژوهشی گفت: در برنامه ریزی توسعه کشورها سه قطب اصلی اقتصاد، فرهنگ و امنیت بسیار مهم است و بررسی این سه پدیده در هر کشوری اولویت دارد که باید رعایت شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که در سال های اخیر موضوع سرمایه انسانی دغدغه های زیست محیطی، تکنولوژی و فناوری های نوین و سرمایه اجتماعی به این سه قطب اصلی اضافه شده است گفت: در اقتصاد ایران سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی از عوامل بسیار مهم است.
جهانگرد با بیان این که در برنامه ریزی های افق پیش رو، مسیر تحول این سه بخش اقتصادی بررسی می شود، تصریح کرد: رشد و توسعه صنعت و خدمات با تغییر روش ها، قوانین و مقررات محور کلی تصمیم گیری ها را تشکیل می دهند.
وی گفت: شبکه ملی اطلاعات کشور شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوییچ ها و مسیریاب است که الزاماتی از جمله توانمندی بالا، پایداری و ظرفیت بالا در کشور را ایجاد می کند.
جهانگرد با بیان این که در حال حاضر 1500 سرویس در کشور وجود دارد تاکید کرد: اقدام بعدی ایجاد یک ساختار دو سطحی است.
وی با بیان این که از نظر ضریب نفوذ اینترنت در منطقه رده پانزدهم را داریم، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های لازم به سطوح بهتری دست یابیم.
جهانگرد گفت: بنا بر گزارش بانک جهانی به ازای هر 10 درصد افزایش نفوذ شبکه باند پهن در کشورهای درحال توسعه 1.4 درصد افزایش و در کشورهای توسعه یافته 1.2 درصد افزایش لازم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">