ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حاکمیت اینترنت برنده ندارد

| يكشنبه, ۶ آذر ۱۳۸۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی گفت: بحث عمده‌یIT که در این دوره از اجلاس جامعه‌ی اطلاعاتی به نظر می‌آید موضوع انتقال دانش و تجارب بود .
مهندس «خسرو سلجوقی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اجلاس wsis که چند روز گذشته در تونس برگزار شد گفت: با توجه به تنوعی که از برنامه‌هایIT در اجلاس وجود داشت انتظار می‌رود تعامل بین کشورها و مسؤولان انجام شود چون یکی از بحث‌های مهمی که در آنجا مطرح بود حضور متنوع افراد شرکت کننده از سازمان‌ها و مراکز بین‌المللی یونسکو، بانک توسعه‌ی جهانی و NGOها بود.
وی تاکید کرد:حضور دولت‌ها و شرکت‌های مختلف در این اجلاس و مراکز پیرامون مباحث گوناگون و از جمله حقوق بشر در ایران اجلاس منحصر به فرد بود.
وی تاکید کرد: درست است که موضوع این اجلاس و مباحث مطرح در آن خاص و جالب توجه بود اما از بعد اجرایی تمام افراد شرکت کننده را با تنوع‌های مختلف تحت پوشش قرار داد بنابراین فضای بهتری را برای تعامل و انتقال تجارب و دانش فراهم آورد.
سلجوقی یادآور شد: بحث عمده‌یIT که در این دوره به نظر می‌آید موضوع انتقال دانش و تجارب بود و به اعتقاد من حضور افراد این تعامل‌ها را برقرار کرد که این بسیار مهم و جالب توجه است.
معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی با اشاره به بحث حاکمیت بر اینترنت که در این اجلاس مجددا آمریکا، این حاکمیت را از آن خود کرد گفت: در این نوع تعاملات بین‌المللی چیزی به نام برنده وجود ندارد.چون این کار جمعی است و کسی در آن به عنوان برنده محسوب نمی‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: اینترنت یک ابزار زیرساختی است و اگر در دست آمریکا بماند یا نه اتفاق خاصی نمی‌افتد و در واقع مبحث اینترنت مثل حقوق بشر و همه در تلاشند آن را در دست خود داشته باشند.
وی گفت: در این اجلاس هر یک از کشورها فعالیت‌هایی را که انجام داده بودند را به صورت کارگاه‌های آموزشی ارایه دادند که با ارایه‌ی این گزارش‌ها پیشرفت کشورها در این حوزه نسبت به دو سال پیش مشخص شده و این نتیجه حاصل شد که کشورها گام‌های موثری در این زمینه برداشته‌اند.

  • ۸۴/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">