ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حدود ‪ ۴۷‬سند راهبردی اطلاعات داریم

| دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۵، ۰۸:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

رییس عالی شورای فن آوری اطلاعات کشور گفت: جوانان موتور اصلی فن آوری اطلاعات هستند و ما باید زمینه حضور جوانان را فراهم کنیم.

مهندس عبدالمجیدریاضی دوشنبه‌درششمین نمایشگاه برق والکترونیک وکامپیوتر فارس درشیرازافزود:بایدسعی کنیم تا در کنار اینگونه نمایشگاه‌ها،کارگاههای آموزشی نیز راه‌اندازی کنیم تا زمینه برای حضور گروهی دانش‌آموزان در این مکانها و آشنایی آنها با فن آوری جدید فراهم گردد.

وی اضافه کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم بصورت علمی و عملی باتکنولوژی و فن آوری روز آشنا شوند و نحوه استفاده و شیوه کاربرد آن را بگیرند که با این کار بدون شک به توسعه این دانش نیز کمک کرده‌ایم.

ریاضی ضمن تاکید بر تاثیر حضور استادان دانشگاه و دانشجویان در پیشرفت این دانش و فن آوری افزود: ما آمادگی داریم از اینگونه فعالیتها حمایت کنیم تا بازده بهتری داشته باشد.

وی گفت: شیراز می‌تواند منطقه جنوب را به خوبی پوشش دهد و تاثیر خوبی درکشور و منطقه داشته باشد و اگر برای نمایشگاه سال آینده نیز برنامه‌ریزی شود ما از هم‌اکنون آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌کنیم.

رییس شورای فن آوری اطلاعات کشور گفت:در تلاش هستیم تا فن آوری اطلاعات را در سه مقوله "زیرساختهای اساسی، کاربردهاوکاربرها"به‌پیشرفت خوبی برسانیم.

ریاضی افزود: باید با برنامه روی این سه موضع کار شود و سعی شود هر سه مورد را به صورت متعادل و متوازن ارتقا دهیم.

وی گفت: سه اصل را باید بعنوان دیوار حائل و نقطه اتکای این فن آوری در نظر بگیریم و آن "امنیت، ارتباطات بین‌المللی و تربیت نیروی انسانی قوی و کارآمد" است.

ریاضی افزود: ما ناگزیریم تا دراین زمینه و در همه سطوح با دنیا تعامل داشته باشیم و نمی‌توان از فن آوری اطلاعات صحبت کرد اما در جریان پیشرفت آن در دنیا قرار نداشت.

وی گفت: در رابطه با نظام فن آوری اطلاعات کشور تعداد زیادی سند موجود است و درحقیقت هر کس که‌توانسته یک سند نوشته و کنار گذاشته وافراد بسیاری نیز روی آنها کار کرده‌اند اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

رییس شورای فن آوری اطلاعات کشور افزود:ما حدود ‪ ۴۷‬سند راهبردی اطلاعات در کشور داریم و این در حالی است که این اسناد در کشورهای پیشرفته حدود ‪ ۳۰‬صفحه است که در آن مسیر حرکت به روشنی مشخص شده است.

وی نبود مدیریت یکپارچه در تهیه سند اطلاعاتی کشور را عامل این معضل دانست.

ریاضی همچنین به بانکداری الکترونیکی نیز بعنوان یکی از مقوله‌های در حال پیگیری اشاره کرد و افزود:در صورت تحقق این برنامه،مردم می‌توانند از طریق اینترنت و درمنزل اکثر کارهای بانکی مثل انتفال وجه‌از حسابی به حساب دیگر را انجام دهند.

وی گفت:تحقق این هدف باعث فعالیت بیشتر بخش خصوصی می‌شود و در این زمینه بانکها نیز آمادگی خود را برای افتتاح ‪ ۲۵‬میلیون حساب اینترنتی اعلام کرده‌اند.

وی افزود:ما در صدد هستیم زمینه طوری فراهم شود که مردم حداقل یکصد نوع از فعالیتهای خود را از طریق اینترنت و از داخل منزل انجام دهند.

در ششمین نمایشگاه برق والکترونیک و کامپیوتر استان فارس ‪ ۹۰‬شرکت داخلی و خارجی در قالب ‪ ۱۶۰‬غرفه درسه سالن به مساحت شش هزارو‪ ۵۰۰‬متر مربع آخرین فن آوری‌ها و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

دراین نمایشگاه‌همچنین‌ارگانهای دولتی،صنایع مخابرات راه‌دورو کارخانه‌های مخابراتی،دانشگاه صنعتی شیراز و منطقه ویژه اقتصادی برق و الکترونیک حضور دارند.

محل برگزاری این نمایشگاه محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان است که از سیزدهم تا هفدهم آذرماه جاری ادامه دارد.

  • ۸۵/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">