ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حذف هواوی از زیرساخت های ۵G در بریتانیا

| جمعه, ۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

دولت بریتانیا اعلام کرد که غول فناوری چینی ها؛ هواوی را از زیرساخت های ارتباطی خود حذف خواهد کرد و این یعنی قرار نیست هواوی در توسعه زیرساخت های ۵G هواوی نقشی داشته باشد.

شرکت هواوی، در شرایطی از فرایند توسعه مخابراتی بریتانیا بریتانیا کنار گذاشته می شود که رئیس سازمان امنیت و اطلاعات بریتانیا، اوایل هفته جاری گفت که مشارکت شرکت های مخابراتی چین با شبکه ۵G بریتانیا را به دقت رصد می کند.

پیش از این قرار بود غول تکنولوژی چینی ها اقدام به ارائه تکنولوژی 5G به شرکت های مخابراتی بریتانیا کند. اما به نظر می رسد اکنون نه تنها چین مسئولیت تامین زیرساخت های 5G بریتانیا را بر عهده نخواهد داشت، بلکه از شبکه های 3G و 4G نیز حذف خواهد شد.

البته با همه اینها به نظر می رسد هواوی هنوز هم واجد شرایط ارائه پشتیبانی از زیرساختهایی مانند آنتن های تلفن ماهواره ای است. سخنگوی سازمان زیرساخت های اینترنتی بریتانیا در این خصوص می گوید این فرایند چندان جدید نیست و از سال 2016 در دست بررسی بوده است.

اما اگرچه این سخنگو در تلاش است وانمود کند که این تصمیم پاسخی برای نگرانی های امنیتی نیست.با این حال، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات بریتانیا اخیرا اعلام کرده که در تلاش است تکلیف شرکت های چینی حاضر در بریتانیا را هر چه سریعتر مشخص کند.

الکس جوانر، مدیر بخش MI6، به دانشجویان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند گفت: "ما باید تصمیم بگیریم که چقدر می خواهیم با مالکیت چینی ها در فناوریهای بریتانیایی راحت باشیم."

اما بریتانیا تنها کشوری نیست که چنین تصمیمی دارد، هفته گذشته، دولت نیوزیلند، نیز هوآوی را به عنوان یک تولید کننده فناوری از شبکه 5G خود محروم کرد. نیوزیلند تلحویا به خطر امنیتی حضور هواوی در شبکه خود اشاره کرده است.

افزون بر اینها استرالیا و ایالات متحده نیز شرکتهای فناوری چینی مانند هواوی و زد تی ای را از شبکه های 5G خود محروم کرده اند، چرا که معتقدند این شرکت ها اطلاعاتشان را در اختیار دولت چین قرار می دهند.این در حالیست که هر دو شرکت هواوی و زد تی ای بارها این ادعا را رد کرده اند.

منبع؛ انتخاب

  • ۹۷/۰۹/۱۶

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">