ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت بازتاب از ایرانسل

| جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۸۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که مطابق با دستور رهبری انقلاب، سالانه باید بیش از سی هزار میلیارد تومان سرمایه برای واگذاری مالکیت دولت به بخش خصوصی در اقتصاد کشور جذب شود، بخش خصوصی فعال در صنعت کشور با کارشکنی‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده‌ است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، بنا بر دستور صریح رهبر انقلاب در خرداد سال گذشته، باید طی پنج سال، کل مالکیت دولت در صنایع عمومی، به بخش خصوصی واگذار شود که مراجع مسئول از جمله وزیر اقتصاد، حجم واگذاری صنایع دولتی را به بخش خصوصی، حدود 150 هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند، اما تاکنون نه تنها حدود چهل هزار میلیارد تومان (معادل 44 میلیارد دلار) مقرر شده جذب نشده، بلکه در فعالیت بخش خصوصی وارد شده به صنایع کشور نیز کارشکنی‌های گسترده‌ای انجام گرفته است.

در این راستا، اپراتورهای دوم و اعتباری شبکه تلفن همراه که توسط شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های داخلی اداره می‌شود، با اعمال فشار و کارشکنی دستگاه‌های دولتی با بحران و فشار روبه‌رو شده‌اند.

برخی اخبار از ورود شرکت ارتباطات سیار به شبکه تلفن همراه اعتباری و همچنین اعمال فشار بر کنسرسیوم ایرانسل متشکل از شرکت‌های داخلی و MTN آفریقای جنوبی حکایت دارد.

با توجه به آن‌که موفقیت سیاست‌های واگذاری اصل 44 وابسته به ورود سرمایه به بخش خصوصی از داخل و خارج کشور است، این‌گونه اقدامات، تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 را در پرده ابهام قرار داده است.

  • ۸۵/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">