ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمدحسن انتظاری ضمن ابراز امیدواری برای توسعه بانکداری مجازی بر نقش دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی جهت رسیدن به این توسعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، محمدحسن انتظاری -دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- امروز در نخستین همایش "هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی" بر لزوم تحولات سریع در سیستم بانکداری مجازی کشور تاکید ورزید و گفت: برگزاری دو کنفرانس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS) در سطح روسای جمهور در جهان و صدور اعلامیه اصول توسعه فضای مجازی و ورود به بحث فناوری، بر وظیفه سنگینی که به عهده شورایعالی فضای مجازی واگذار شده است، می‌افزاید.

وی شبکه بانکی کشور را نیازمند زیرساخت مناسب با سرویس‌های پایدار و امن و نظام حقوقی جامع برای دسترسی به مدیریت عملیات امنیت دانستند.

او همچنین وجود نظام پیشگیری از حوادث رایانه‌ای در شبکه‌های بانکی به دلیل وجود بسترهایی از قبیل فیبرنوری، ماهواره و مایکروویو که همگی قابل نفوذ هستند را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی نرم‌افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی را به عنوان یکی از مسائل اساسی شبکه‌های بانکی مطرح کرد و گفت: به دلیل استفاده سیستم بانکداری کشور از نرم‌افزارهای خارجی امکان وجود مشکلاتی برای ما وجود خواهد داشت؛ ما در شورایعالی فضای مجازی آمادگی داریم که در جهت رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشیم.

انتظاری یکی از مهمترین مسائل در زمینه بانکداری مجازی را بحث نظام احراز هویت دانست و گفت: برنامه‌ریزی در این خصوص نیز در راستای وظایف شورایعالی فضای مجازی است.

وی با اشاره به مهمترین وظیفه شورایعالی فضای مجازی در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: ارائه سرویس‌های بانکداری مجازی از جمله سرویس‌های دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم باید بر روی این شبکه قابل پیاده شدن باشد.

او افزود: ما آماده همکاری و برنامه‌‌ریزی هماهنگ برای رسیدن به سیستم بانکداری مجازی مطلوب، پایدار و امن در کشور هستیم.

انتظاری گفت: با سیستم بانکداری مجازی مطلوب‌تر، کشور ما از نظر شاخص فرصت‌های دیجیتال در دنیا حائز رتبه بالاتری خواهد شد.

  • ۹۲/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">