ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حملات هکری نفس شرکت‌های روسی را گرفت

| دوشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۴:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های روسی با حملات گسترده هکری DDoS بمباران شدند؛ به‌طوری‌که شدت این حملات علیه نهادهای روسیه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل روس‌تلکام؛ از هم‌زمان با بمباران اوکراین توسط ارتش روسیه، شرکت‌های روسی نیز با حملات گسترده هکری DDoS بمباران شدند؛ به‌طوری‌که شدت این حملات علیه نهادهای روسیه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید. براساس آمارهای منتشر شده در سال گذشته، حدود ۲۱.۵ میلیون حمله هکری دیداس علیه ۶۰۰ سازمان در این کشور صورت گرفته است.

اغلب این حملات در مسکو و اطراف آن، جایی‌که مقر اکثریت این شرکت‌ها بوده، اتفاق افتاده است. علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک از بخش‌های بزرگ‌تر از حملات هکری DDoS در امان نبودند، زیرا شرکت‌های مخابراتی، خرده‌فروشی، مالی و بخش دولتی، همگی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

خش دولتی روسیه، هدف یک‌سوم از کل حملات دیداس قرار گرفته که افزایش ۱۲ برابری را نشان می‌دهد. موسسات مالی نیز با یک چهارم (۲۵ درصد) و پس از آن، آموزش با ۱۶ درصد، دیگر قربانیان هکرها بودند. روس‌تلکام هم‌چنین اشاره کرد که بزرگ‌ترین حمله دیداس، ۷۶۰ گیگابایت بر ثانیه بوده که در مقایسه با بزرگ‌ترین نمونه سال گذشته، تقریبا دو برابر مخرب بوده است. هم‌چنین طولانی‌ترین سلسله حملات هکری DDoS، تقریبا سه‌ ماه به‌طول انجامید.

بخش عمده این حملات در ماه مارس آغاز شد که تقریبا مصادف با حمله این کشور به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه است. به‌نقل از این شرکت روس، حملات در ماه مه به اوج خود رسیدند. با استناد به آدرس‌های آی‌پی استفاده شده، روس‌تلکام به این نتیجه رسید که منشا اکثر حملات دیداس از ایالات متحده بوده است. درحالی‌که دیداس، اکثریت قریب به اتفاق حملات هکری (۸۰ درصد) را تشکیل می‌دهد، انواع دیگری از حملات سایبری نیز زیرساخت‌های سایبری روسیه را تحت تاثیر قرار دادند.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، هکرها از هر طرف وارد میدان شده و کاملا فعال هستند. در میان آنها، Conti، یکی از بزرگ‌ترین باج‌افزارهایی بود که پس از حمایت آشکار از دولت روسیه، با ابراز خشم شرکای وابسته به خود که عمدتا اوکراینی بودند، روبرو شد. اگرچه این گروه سایبری با انتشار بیانیه‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی کرد، اما آسیب از قبل وارد شده بود و یک هکر تصمیم گرفت چندین نسخه از کد منبع و هم‌چنین مکالمات میان اعضای آنها را افشا کند.

  • ۰۱/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">