ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله هکرهای روس به سایت پلیس آمریکا

| شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

وب‌سایت پلیس آمریکا در آخرین سلسله حملات علیه وب‌سایت‌های دولت ایالات‌متحده مورد هدف هکرهای طرفدار روسیه قرار گرفت.
به گزارش سایبربان؛ به‌طور فزاینده‌ای برای هکرها و سایر مجرمان سایبری رایج است که توانایی‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنند، اما این هفته یک گروه هکری طرفدار روسیه معروف به کیل نت "Killnet" روز دوشنبه پستی را در صفحه تلگرام خود به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کرد یک وب‌سایت انتظامی متعلق به پلیس فدرال ایالات‌متحده (FBI) را هک کرده است.

هکری که از دسته "RADIS" استفاده می‌کرد، ادعا کرد که عضوی از گروه کیل نت است و در پیام دیگری نوشته بود، شکوه روسیه و کیل نت.

حمله از نوع انکار سرویس توزیع‌شده (DDoS) بوده که درواقع اقدام برای ایجاد اختلال در ترافیک عادی یک وب‌سایت است. این نوع حملات معمولاً شامل چندین دستگاه آنلاین متصل است که درمجموع به‌عنوان "botnet" شناخته می‌شوند که برای غلبه بر یک وب‌سایت هدف با ترافیک جعلی استفاده می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، وب‌سایت یادشده برای مدت کوتاهی غیرقابل‌دسترس بود.

پلیس آمریکا اعلام کرده که در حال رسیدگی به این تهدید سایبری و تلاش برای حل این مشکل است.

این فقط FBI نبود که اخیراً توسط این گروه مستقر در روسیه هدف قرار گرفت. ماه گذشته، چندین وب‌سایت فرودگاهی، ازجمله فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) و فرودگاه بین‌المللی اوهار شیکاگو و فرودگاه بین‌المللی میدوی نیز توسط این گروه هکری آفلاین شدند.

در ماه اکتبر، Killnet همچنین مسئولیت از بین بردن چندین وب‌سایت دولتی ایالتی ایالات‌متحده را بر عهده گرفت و در ماه اوت، مسئولیت حمله سایبری علیه شرکت هوافضا و دفاعی لاکهید مارتین را بر عهده گرفت.

اگرچه اعتقاد بر این است که کیل نت روابط مستقیمی با دولت مسکو ندارد، اما این گروه به حملات هکری علیه کشورهایی که آشکارا با کمپین نظامی روسیه در اوکراین مخالفت کرده‌اند و همچنین کشورهایی که مستقیماً به کیف کمک کرده‌اند، دست زده است.

  • ۰۱/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">