ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران


پلیس سایبری اوکراین مزرعه ربات‌هایی را که ادعا می‌شود که اطلاعات نادرست را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کرده است، تعطیل کرد تا افکار عمومی را در مورد جنگ روسیه در اوکراین تحت تأثیر قرار دهد.
به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، مقامات روز دوشنبه اعلام کرده بودند که مدیران ربات مزرعه بیش از 4 هزار حساب جعلی را مدیریت می کرده اند که وانمود می کردند متعلق به شهروندان اوکراینی هستند.
پلیس می گوید: این حساب‌ها برای انتقاد از نیروهای مسلح اوکراین، توجیه حمله روسیه به اوکراین و ایجاد تنش سیاسی در کشور مورد استفاده قرار می گرفته اند.

طبق بیانیه پلیس، افرادی که در اداره مزرعه ربات‌ها مشارکت داشته اند، پرداخت‌هایی را به روبل روسیه دریافت می‌کرده اند که یک ارز ممنوعه در اوکراین است.
در مجموع، آنها حدود 13500 دلار در ماه درآمد داشته اند.
برای تبدیل روبل به وجوه قابل استفاده، مجرمان از سیستم‌های پرداخت تحریمی مانند وب مانی (WebMoney) و پرفکت مانی (PerfectMoney) برای تبدیل وجوه به ارز دیجیتال و انتقال آن به کارت‌های بانکی استفاده می کرده اند.
پلیس اوکراین سه مظنون را از منطقه وینیتسیا در غرب مرکزی اوکراین بازداشت کرده است.
گفته می‌شود که آنها هر روز حدود 500 حساب جعلی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ثبت می‌کرده اند و اگر مجرم شناخته شوند، حداکثر به 15 سال حبس محکوم خواهند شد.
مزرعه در یک گاراژ متروکه قرار دارد.
در جریان بازرسی، مأموران پلیس رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، بیش از 3300 سیم‌کارت اپراتورهای تلفن همراه اوکراینی و اروپایی و کارت‌های بانکی را که برای دریافت پرداخت از مشتریان روسی استفاده می‌شده است، کشف و ضبط می کنند.
این دستگیری نشان می‌دهد که چگونه از حساب‌های خودکار برای گسترش تبلیغات و ایجاد وحشت در طول جنگ استفاده می‌شود.
در اوایل ماه دسامبر، پلیس سایبری بیش از 100 هزار سیم کارت مورد استفاده برای ثبت حساب‌های رباتی را که روایت‌های طرفدار روسیه را در سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند، توقیف می کند.
عاملان معمولاً مزارع ربات را در خانه های خود یا در ساختمان های متروکه راه اندازی می کنند، جایی که از سرورها و سیم کارت ها برای ایجاد و اجرای حساب های جعلی استفاده می شود.
مداخله غیرمجاز در عملکرد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی الکترونیکی بر اساس قانون کیفری اوکراین جرم محسوب می شود و موجب حبس خواهد شد.

  • ۰۲/۰۳/۲۳

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">