ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجری طرح خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی (‪ ،(ICT‬گفت:

مهمترین نکته اصلی در ‪۲‬هزار دفتر خدمات ارتباط روستایی ارایه خدمات اینترنتی با سرعتی بالغ بر ‪ ۶۴‬کیلو بایت است.

مهندس "رسول آذرخویش"، در مراسم افتتاحیه ‪۲‬هزار دفتر خدمات فناوری ارتباطات (‪ (ICT‬از مجموع ده هزار دفتر، گفت: ‪۲‬هزار دفتر خدمات ارتباطی در ‪ ۳۰‬استان کشور در اقصی نقاط مختلف به نسبت موقعیت جغرافیایی انتخاب و افتتاح شد.

وی، تصریح‌کرد:مهمترین نکته قابل بحث دراین دفاترارایه خدمات اینترنتی با سرعت ‪ ۶۴‬کیلو است که باعث کاهش فواصل برای دولت، در جهت ارایه خدمات دولتی در روستاها می‌شود.

وی، در ادامه با اشاره به امکانات درهر دفتر(‪ICT)‬روستایی افزود: ‪۲‬ عدد کامپیوتر پنتیوم(‪ (IV‬به عنوان سرور و کاربر، یک عدد پرینتر، اسکنر و دوربین دیجیتال جهت ایجاد دولت الکترونیکی دراین دفاتر پیش‌بینی شده‌است.

مهندس آذرخویش، ارایه خدمات را به دو بخش عمومی و اجتماعی تقسیم کرد و افزود: تمام این خدمات، برای اطلاع رسانی و اطلاع‌گیری از روستاییان استفاده می‌شود که باعث کاهش مراجعات بیهوده روستاییان به شهرها می‌گردد.

وی، خاطرنشان کرد: جهت ارایه خدمات بهتر به روستاییان سایت یا درگاهی با عنوان (‪ ( WWW.rict_portal.dci.ir‬نیز ایجاد شد که خدماتی شامل گردشگری به توریستان و آگاهی از دامداری و کشاورزی به روستاییان ارایه می‌کند.

معاون شرکت دیتا، در ادامه به مجری این طرح، اشاره کرد و اظهار داشت:

در این پروژه ‪ ۳۰‬پیمانکار داخلی عهده دار ارایه خدمات و ایجاد سرویسهای مورد نیاز در دفاتر بوده‌اند که همگی از شرکتهای خصوصی هستند.

وی، درپایان گفت: با اتمام پروژه سبد خرید کالا در روستاها به زودی شاهد حمل مرسولات پستی به طور کامل خواهیم بود.

  • ۸۴/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">