ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمت جدید به دانش‌آموزان در شبکه شاد

| شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اقدامات این حوزه را در بستر شبکه شاد در دوران کرونا، تشریح کرد.

علیرضا کاظمی اظهار کرد: با تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و از طریق شبکه‌های مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلی‌ها را سامان‌دهی کرد.

وی افزود: شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان)، سامانه ای بود که در درون وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد. نقطه قوت و مثبت این شبکه امنیت اطلاعات دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

کاظمی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی از ابتدای شکل گیری شبکه شاد، فعالیت خود را در این شبکه آغاز کرد و توانست در 4 بخش «فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز»، «فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی»، «فعالیت‌های اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی» و «سازمان دانش‌آموزی»، فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس را ارائه دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: تاکنون موفق به راه اندازی ۸کانال اختصاصی با بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار مخاطب، در شبکه شاد شده ایم و حدود ۵هزار و ۲۷۰محتوا در بخش‌های مختلف تولید و در این شبکه بارگذاری شده است.

وی با بیان این که در ایام کرونا ۴استراتژی تدوین کرده ایم؛ گفت: برای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از شرایط این بیماری ؛ بیش از ۲۰۰اقدام در ایام کرونا از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی انجام شده است که می‌توان به بسیج کردن تشکل‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌ها برای تولید بیش از 3 میلیون ماسک اشاره کرد.

کاظمی گفت: بیش از ۳هزار گروه «همیار سلامت» در بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌ها شکل گرفت. همچنین بر ضدعفونی کردن مدارس تمرکز کردیم و سپس مشارکت دانش‌آموزان را در قالب تشکل‌ها و پذیرش نقش‌ها داشتیم که پویش‌های متعددی در فضای مجازی مانند «در خانه می‌مانیم»، «کرونا را شکست می‌دهیم»، «درخانه می‌مانم چون خانواده خود را دوست دارم»، شکل گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: استراتژی دوم ما این بود که تلاش کنیم مهارت‌های دانش‌آموزان را در تاب آوری شرایط خاص افزایش دهیم و طبق گزارش های موجود، مشاوران آموزش و پرورش در این حوزه خوب عمل کردند.

وی اضافه کرد: برای افزایش تاب آوری دانش آموزان؛ ۳اقدام؛ راه‌اندازی «صدای مشاور»، «استفاده از ظرفیت ۷۵۰مرکز مشاوره با مراجعه ۶۵هزار نفر» و «پیام مشاور»، پیام‌های متنی و صوتی با هدف کاهش استرس و افزایش تاب آوری صورت گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استراتژی سوم را «ایجاد فضای معنوی» بیان کرد و گفت: برای مدیریت این بحران باید این فضا مهیا می‌شد که اداره کل قرآن با ارسال ادعیه در رابطه با دفع بلا و با راه‌اندازی پویش‌هایی در این مسیر گام برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی استراتژی چهارم را «استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی به صورت متمرکز» دانست و بیان کرد: برای استمرار فعالیت های پرورشی در فضای مجازی، فعالیت هایی مانند برگزاری «مسابقه نصر»، «مسابقات کتابخوانی» و «بازی‌های منطقه‌ای» را سامان دهی کردیم.

  • ۰۰/۰۵/۲۳

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">