ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسارات تلگرامی به بازار سرمایه ایران

| چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:سیگنال‌ها حالت رسمی ندارند بلکه قدرت پول است که به سیگنال‌ها هویت می‌دهد. پول به واسطه این کانال‌ها در سهم‌ها تجمیع می‌شود و روی یک تکنیکالی که این افراد مدنظرشان است با قدرت پول الگوهایشان تایید می‌شود.
علی اصغرزاده صادق اظهار کرد: معاملات نسبت به چند وقت گذشته کاهش محسوسی پیدا کرده که دلیل آن به معاملات لیدر بازار برمی‌گردد که هر گونه کاهش و نوسان قیمت در این گروه باعث می‌شود بازار به انجام معامله گارد بگیرد.

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه گفت: هر چند بخشی از بازار راه خود را از گروه خودرویی جدا کرده و بدون نگاه به معاملات گروه خودرویی و به طور موازی با این گروه، حرکت رو به رشد دارد اما کلیت بازار متاثر از حرکت خودرویی ها است.

او  با تاکید بر اینکه بازار از جانب خودرویی‌ها منتظر یک خبر بنیادی است، گفت: بازار در انتظار روشن شدن مذاکرات گروه خودرویی با شرکای خارجی و اعلام نتایج قطعی قراردادهای همکاری است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نوسان در گروه خودرویی گفت: بالا گرفتن خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با قوانین مالیاتی قبل از سال جاری به برخی از نمادهای خودرویی جو مثبت داد اما نکته اینجاست که این گروه هم اکنون منتظر یک خبر بنیادی و روشن از ابعاد واقعی مذاکرات با شرکای خارجی است.

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه ابراز امیدواری کرد: با خبر گشایش در زمینه نقل وانتقالات بانکی درعرصه بین‌المللی و همچنین خبر قطعی قراردادهای مشارکت با خودروسازان جهانی تلکیف سهم‌های پر‌حجم و به نوعی لیدر بازار مشخص می‌شود و بازار روند اصلی خودش را پیدا می‌کند.

اصغرزاده صادق با بیان اینکه روند میان مدت بازار را مثبت و صعودی می‌بیند، گفت: حجم معاملات نسبت به ماه های پایانی سال که شاهد معاملات هیجانی در آن مقطع بودیم کاهش محسوسی داشته اما بازار با انتشار اخبار رسمی و دقیق از نتیجه مذاکرات صنایع مختلف روند مورد انتظار را از سر می گیرد.

وی با اشاره به ورود نقدینگی خوب به بازار سرمایه در ماه های منتهی به سال جدید گفت: ورود این نقدینگی متأثر از مصاحبه هایی بود که در اسفند ماه خودروسازان و همچنین برخی صاحبان صنایع دیگر بابت حضور مثبت و مستمر خارجی ها داشتند، منتهی تمایل مدیران بنگاه ها بابت اینکه تمامی اخبار از طریق کانال های رسمی شرکت ها منتشر شود تا جلوی شایعات گرفته شود، باعث شد که التهاب خرید سهام کاهش پیدا کند و هم اکنون باید همین اخبار دقیق منتشر شود تا بازار به مسیر مورد نظر بازگردد.

 

کانال‌های تلگرامی، آسیب این روزهای بازار سرمایه
این کارشناس بازار سرمایه در مورد پول هیجانی که اواخر سال گذشته وارد بازار شد، گفت: اصلاً معتقد نیستم، پولی از بازار خارج شده منتهی بازیگرها کمی کم تحرک تر شدند که بخشی از این کم تحرکی به وجود کانال های تلگرامی برمی گردد.

وی با بیان اینکه برخی کانال‌های تلگرامی به یک آسیب برای بازار سرمایه تبدیل شدند، گفت: برخی گروه‌های تلگرامی به اسم تکنیکال پول را به سمت یک سهمی روانه می کنند و باعث می شوند که آن سهم چند روز رشد داشته باشد در حالیکه این بالا و پایین رفتن ها بابت قدرت پول است نه سیگنال بر اساس نمودارهای تکنیکال و این رویه بازار را متلاطم می کند و سهام دار خرد را متضرر می کند.

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه در این باره توضیح داد: سیگنال‌ها حالت رسمی ندارند بلکه قدرت پول است که به سیگنال‌ها هویت می دهد. پول به واسطه این کانال ها در سهم ها تجمیع می شود و روی یک تکنیکالی که این افراد مدنظرشان است با قدرت پول الگوهایشان تایید می‌شود.

اصغرزاده ادامه داد: همین امر باعث می‌شود زمانی که به آن هدف می رسند، گردانندگان و بازیگران اصلی این کانال ها سهم را در اوج خالی کنند یا حتی قبل آن این کار را انجام دهند و در نهایت باعث می شوند سهام دار خرد متضرر شود و این مشکل کنونی بازار است.

 

بازار گوش به زنگ خبرهای بنیادی است
این کارشناس بازار سرمایه به اشاره به ضرورت خبرهای بنیادی در بازار سرمایه گفت: اگر خبر فاند خوبی در جهت گشایش در زمینه مراودات بانکی و حضور موثرتر و نتیجه بخش شرکای خارجی در صنایع پشرو از جمله در صنعت خودرو، سیمان، نفت، پتروشیمی و بانکداری بشنود، بازار به مسیر رشد با حرکتی مناسب ادامه می دهد.

وی درباره گروه بانکی گفت: حرکت این گروه به گشایش عملی مراودات بانکی گره خورده است البته هم اکنون سوئیفت برقرار شده و هیچ مشکلی بابت این مسأله نیست منتهی بانک های عامل خارجی به دلیل ترس سیاسی یا مشکلات ساختاری همچنان با بانک های ایران همکاری نمی کنند اما این موضوع نیز در حال رفع است و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق رخ بدهد.

اصغرزاده صادق درباره صنعت پتروپالایشی گفت: قیمت گذاری این صنعت در اختیار دولت است و تا نرخ ها مشخص نشود این گروه قادر به ارائه صورت های مالی نیستند چون قیمت گذاری ها در اختیار شرکت ها نیست به همین دلیل خود شرکت ها هم وضعیت مالیشان را نمی دانند و همه چیز بر پایه حدس و گمان است.

وی افزود: قطعاً بالا رفتن قیمت نفت یک نشانه خوب برای رشد این گروه است البته همانطور که اشاره شد نرخ ها در اختیار شرکت ها نیست اما بر اساس تجارب و پیشینه ای که این شرکت ها داشتند می توان حدس زد افزایش قیمت نفت می تواند برای این صنعت که به صورت کارمزدی در حال کار است نشانه مطلوبی باشد البته اظهار نظر قطعی به بعد از درج سود و زیاد در صورت های مالی برمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه خطاب به سهامداران حقیقی گفت: سهامداران با یک مشاور وارد بحث خرید و فروش سهام شوند و به سیگنال‌ها و مشاوره هایی که افراد به صورت غیر‌قانونی ارائه می‌کنند توجهی نکنند و سعی کنند با مطالعه و دریافت مشاوره از شرکت‌های داری مجوز سبدگردانی و همچنین صندوق های سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادر سرمایه‌گذاری کنند.

منبع:‌ سنا

  • ۹۵/۰۲/۱۵

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">