ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسارت قطعی ADSL مخابرات جبران می‌شود

| دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

براساس اعلام معاون امور مشتریان مخابرات ایران، این شرکت طی هفته‌های آتی برای آن دسته از مشترکان اینترنت پرسرعت این اپراتور که مودم زایکسل یا TP-LINK داشته و در مردادماه با قطعی مداوم مواجه بودند حجم‌های اضافی در نظر می‌گیرد..

اوایل مردادماه امسال برخی از مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) که از مودم‌های TP-LINK یا زایکسل استفاده می‌کردند با قطعی مداوم اینترنت مواجه شدند. این قطعی طولانی‌مدت اینترنت مخابرات آن‌طور که داوود زارعیان، معاون امور مشتریان مخابرات ایران در آن مقطع به خبرنگار ما اعلام کرد به علت تغییر «تنظیمات» در مخابرات اتفاق افتاده بود. در این مقطع مخابرات به مشترکانی که این مشکل را داشتند توصیه کرد که با شماره 2020 تماس گرفته و با دریافت مشاوره از کارشناسان، ضمن دریافت رمزی که باید در مودم‌شان وارد شود، مشکل را حل کنند.

با پیگیری‌های خبرنگار عصر ارتباط از نمایندگی فروش محصولات  TP-LINKسرانجام مشخص شد مشکلی که برای کاربران اینترنت پرسرعت مخابرات که مودم این برند را دارند، به این دلیل ایجاد شد که شرکت مخابرات برخی تجهیزات خود را تغییر داده است. نکته قابل توجه آنکه طی این قطعی شماره ‌2020 در استان‌های البرز و تهران در دو روز اول پاسخگو نبوده و بسیاری از کاربرانی که این مشکل را داشتند با وجود تماس‌های مکرر موفق به برقراری ارتباط با کارشناسان مخابرات نشدند. علاوه بر پاسخگو نبودن سامانه 2020 مخابرات، در آن مقطع انتظار می‌رفت توضیحات تکمیلی و جبرانی برای مشترکان اعلام شود.

کمی بعد از این، مدیر روابط عمومی مخابرات ایران در پاسخ به خبرنگار عصر ارتباط در خصوص نحوه جبران خسارت وارده به کاربران اینترنت پرسرعت مخابرات که مودم TP LINK یا زایکسل داشته‌اند و اینترنت آنها حتی در مواردی برای دو هفته قطع بوده، گفت: مخابرات قصد دارد تا طرح‌های تشویقی برای این کاربران درنظر گیرد و با اختصاص حجم اضافی رضایت آنها را جلب کند.

با وجود گذشت سه ماه از این ماجرا اما تماس برخی خوانندگان نشان داد که هنوز خبری از طرح جبرانی برای این کاربران نبوده و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. برای پیگیری این موضوع بار دیگر با داوود زارعیان، معاون امور مشتریان مخابرات ایران تماس گرفتیم که وی اعلام کرد: ما به مخابرات تهران دستور دادیم که مشترکانی که در این ماجرا متضرر شده‌اند را شناسایی کند و قرار است باتوجه به میزان کاهش مصرف در زمان وجود این قطعی، حجم‌های اضافی به این کاربران اختصاص یابد.

زارعیان همچنین خاطرنشان کرد: ما در مخابرات سیستم ACS را از مرکز مجهز می‌کنیم و به این ترتیب امکان تنظیم کردن مودم مشترکان از مرکز فراهم می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری کاربر به همراه مودم به مخابرات یا حضور کارشناس مخابرات در منازل کاربران برای رفع مشکلات احتمالی در آینده نخواهد بود.

هفته‌نامه عصر ارتباط همچنان پیگیر تحقق این وعده خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">