ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطرات استفاده از فالوئرهای جعلی

| سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

بازاریابی تأثیرگذار، استراتژی جذابی برای فروش محصولات افراد و شرکت‌های مختلف است؛ به شرطی که تعداد فالوور آن‌ها در صفحات اجتماعی، واقعی باشد. چراکه در صورت جعلی بودن فالوور، بازاریابی تأثیرگذار به شکست منجر می‌شود.
به گزارش CNN، حدود ۸۳ میلیون از صفحات فیس‌بوک، ۲۰ میلیون از صفحات توئیتر و ۲ میلیون از صفحات اینستاگرام جعلی است. جالب است بدانید تعدادی از فالوور برخی افراد محبوب و معروف در صفحات اجتماعی نیز واقعی نیستند و حتی این افراد می‌توانند در صورت پرداخت وجهی، برای خود فالوور بخرند.
بسیاری از افرادی که در صفحات اجتماعی حضور دارند، علاقه‌مند به تشخیص صفحات اصلی از جعلی هستند. برای بازاریابی تأثیرگذار، شناسایی اکانت های جعلی تا حدودی چالش‌برانگیز است البته غیرممکن نیست. حال، با توجه به برخی ویژگی‌ها، می‌توان از جعلی بودن فالوورهای یک صفحه، آگاهی پیدا کرد.

• افزایش ناگهانی تعداد فالوور ها
جذب فالوور و هوادار یک شبه امکان‌پذیر نیست و فروشندگان و یا افراد تأثیرگذار برای جذب افراد، باید تلاش‌های بسیاری کنند. معمولاً پس از پست مطلبی در اینترنت تا جذب هوادار و دریافت بازخورد، یک وقفه زمانی وجود دارد. اگر چنانچه، تعداد فالوورهای یک صفحه بسیار بیشتر از فعالیت‌های ادمین آن صفحه باشد، یعنی آن صفحه از فالوور جعلی استفاده می‌کند.
البته برخی از افراد هم در طول شب پست‌هایی جنجالی می‌گذارند که یک شبه تعداد فالوور آن‌ها بالا می‌رود. اگرچه این تعداد فالوور هم جعلی محسوب می‌شود اما ممکن است برای مدت طولانی‌تری در صفحه باقی بمانند.

• آمار فالوور های جعلی متناقض است
برای فروشندگان آنلاین، لوکیشن مشتریان بسیار مهم است. برای مثال، کسی که محدوده فروش کالاهایش در لندن است، به فالوورهایی که در شهر و یا کشور دیگری زندگی می‌کنند، احتیاج ندارد. بنابراین استفاده از ابزارهای ردیابی محل، به کشف فالوور جعلی بسیار کمک می‌کند.
افرادی که به دنبال فالوور جعلی هستند، محدوده جغرافیایی فالوورها، برایشان اهمیت ندارد. در صورتی که سایر افراد، اولویت اولشان جذب فالوور در شهر و کشور محل زندگی خود است. البته کسانی مثل خوانندگان و یا بازیگران هالیوودی، از سرتاسر دنیا فالوور دارند؛ اما به خاطر داشته باشید که همه آدم‌ها، شهرت این افراد را ندارند.

• میزان اشتغال و سرگرمی و تعداد فالوور با هم رابطه مستقیم دارد
به گزارش کلیک، در پایان هر روز میزان پست‌های منتشر شده در صفحه اجتماعی فرد، میزان لایک‌، اشتراک‌گذاری و کامنت‌هایی که یک پست دریافت می‌کند، نشان‌دهنده تلاش آن فرد در رسانه‌های اجتماعی است. اگر چنانچه تعداد این آیتم‌ها پایین اما تعداد فالوورها بالا بود، نشانگر جعلی بودن فالوورهای آن صفحه است.

چرا بازاریاب‌ها نباید از بات‌ و یا فالوور جعلی استفاده کنند؟
همیشه می‌توان فالوور خرید. با اینکه این کار قانونی نیست اما هیچ محدودیتی در ارتباط با خرید و فروش فالوور جعلی اعمال نشده است. جالب است بدانید، بسته به تعداد فالوورها، میزان قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. در ادامه، بایدها و نبایدهای استفاده از فالوور جعلی را به اختصار توضیح می‌دهیم.

• بعد اخلاقی
فالوور جعلی، خلاف تعریف‌های بازاریابی تأثیر گذار است. اولین موردی که در بازاریابی تأثیر گذار اهمیت دارد، اخلاق است. فروشندگانی که از این بعد استفاده نمی‌کنند، قابل اعتماد نیستند.

• فالوور جعلی محکوم به فنا است
تصور کنید که از فالوورهای جعلی در صفحه خود استفاده می‌کنید. اگر سایتی که از آن فالوور جعلی خریداری کردید، یک شبه تعطیل شود، تمام هزینه‌ها و حتی زحماتی که کشیدید، ظرف چند ساعت از بین می‌رود. بنابراین همیشه به فکر عواقب خریدهای این چنینی باشید.

• فالوور جعلی، مزاحم تعاملات واقعی
در صورت استفاده از فالوور جعلی، تعاملات سالم با فالوور حقیقی به تدریج از بین می‌روند. چراکه بازاریابان تأثیرگذار نمی‌توانند با فالوورهای اصلی و ثابت خود در تماس باشند. به همین دلیل، در مدت‌زمان کمی، کل اهداف تجاری آنان نیز از بین می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">