ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: در بحث پیگیری حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای منتظر پاسخ سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه هستیم.

عبدالصمد خرم‌آبادی در حاشیه دیدار دادستان کل کشور با دادستان مالزی درخصوص جایگزینی شبکه‌های داخلی با شبکه‌های اجتماعی خارجی گفت: به طور جدی به دنبال این هستمی که شبکه‌های احتماعی داخلی را جایزگین شبکه‌های اجتماعی خارجی کنیم و آماده شدن زمینه این کار را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالبه کرد.

وی افزود: از آنجایی که شورای عالی فضای مجازی پیگیر موضوع است ما موضوع را از طریق دادستان که عضو این شورا است دنبال می‌کنیم و مطالبه ما به قوت خود ادامه دارد.

خرم‌آبادی در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای گفت: نامه‌ای به ریاست سازمان انرژی اتمی نوشته شده و از ایشان خواسته شده با کمک وزارت امور خارجه و امور بین‌الملل ریاست جمهوری موضوع را پیگیری کنند چرا که این بخش مورد مطالبه مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که موضوع حمله سایبری به تاسیسات اتمی کشور یک جنایت بود که می‌تواند در مجامع بین‌المللی مورد تعقیب قرار گیرد اما این کار انجام نشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی ادامه داد: پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری دادستان کل کشور نهادهای ذیربط را مکلف کرد که در این رابطه پاسخگو باشند و در حال حاضر منتظر پاسخ انرژی اتمی و موزارت امور خارجه هستیم.

خرم‌آبادی در خصوص استفاده برخی سازمان‌ها از شبکه اجتماعی تلگرام علی‌رغم اینکه استفاده از این شبکه ممنوع شده بود گفت: برخی از تلگرام استفاده کرده بودند که تذکر داده شد، از طرف دفتر ریاست جمهوری هم بخشنامه‌ای صادر شده بود که این موضوع تخلف است.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: اگر در جریان استفاده از تلگرام اطلاعات کشور خارج شود و منجر به سو استفاده شود قطعا موضوع جنبه کیفری پیدا می‌کند و اگر مطلع شویم برخی سازمان‌ها و نهادها امور اداری خود را از طریق تلگرام پیگیری می‌کنیم قطعا با آنها برخورد می‌شود.

خرم‌آبادی با تاکید بر اینکه باید از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده شود گفت: اطلاع پیدا کرده‌ایم که در وزارت آموزش و پرورش، مدارس برای ارتباط با اولیا از تلگرام استفاده می‌کنند، تذکر می‌دهم که از این پیام‌رسان استفاده نشود و جایگزین آن شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه صدا و سیما می‌تواند مهمترین نقش را برای معرفی شبکه‌های  اجتماعی داخلی ایفا کند گفت: این در حالی است که متاسفانه اسم شبکه‌های خارجی را در رسانه ملی می‌برند که درست نیست البته شنیده‌‌ایم که ریاست سازمان صدا و سیما اقداماتی را برای برخورد با این موضوع به عمل آوردند که اگر در عمل هم شاهد آن باشیم بسیار خوب است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">