ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دادگستری آمریکا جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس را به قانون شکنی و استخدام هکرهای گوناگون متهم کرده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، بر اساس بیانیه ای که وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده، ۱۸ اتهام مختلف به جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس وارد شده که البته برخی از آنها تکراری است.

اتهام های یادشده به معنای نقض قانون جاسوسی و نفوذ به رایانه هاست که بر مبنای آن تا به حال افراد مختلفی در آمریکا دستگیر و زندانی شده اند.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید هکرهای استخدام شده توسط جولیان آسانژ در گروه های هکری مشهوری مانند Anonymous  و  LulzSecفعال بوده اند. این وزارتخانه مدعی است آسانژ خود با رهبر گروه هکری LulzSec مذاکره کرده است. این فرد بعدها به یکی از خبرچین های اف بی آی مبدل شد و اطلاعاتی در مورد روابطش با آسانژ را افشا کرد.

ظاهرا آسانژ رهبر گروه هکری LulzSec را تشویق به حمله به سایت ها و سرورهای سیا، آژانس امنیت داخلی آمریکا، نیویورک تایمز و غیره کرده و چنین اقداماتی را موثر دانسته است.

موسس ویکی لیکس از هکرهای دو گروه یادشده خواسته تا برای یک شرکت مشاوره دهنده به سازمان های اطلاعاتی آمریکا نیز هرزنامه ارسال کنند. زیرا این شرکت برای آسانژ ایمیلی هشداردهنده فرستاده بود. آسانژ کماکان در بازداشت پلیس انگلیس است و برای استرداد وی به آمریکا تصمیم گیری نشده است.

  • ۹۹/۰۴/۰۶

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">