ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دارایی سراغ فروشگاه‌های اینترنتی رفت

| سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

چندی است که ادارات مالیات سراسر کشور صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی را بابت پرداخت مالیات ارزش افزوده فراخوانده اند.
این موضوع موجب شد دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در این رابطه از رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درخواست کند تا نسبت به پیگیری و احقاق حقوق کسب و کارهای اینترنتی و قانون‎مند شدن موضوع دریافت مالیات از آنان، وارد عمل شود.
فناوران- رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی گفت: متاسفانه اداره مالیات بدون هیچ‎گونه اطلاع‎رسانی قبلی مبنی بر نحوه دریافت مالیات از کسب و کارهای اینترنتی اقدام به ارسال نامه برای آنها کرده است که با مراجعه برخی از کسب و کارها به اداره فوق به آنان اعلام شده است که از تاریخ دریافت نماد شما مشمول پرداخت مالیات هستید و در صورت عدم پرداخت تا امروز مشمول جریمه پرداخت می‎شوید. 
وی افزود: در صورتی‎که هیچ‎گونه اطلاع‎رسانی از طرف اداره مالیات و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مبنی بر مشمول شدن کسب و کار از زمان دریافت نماد اعتماد، انجام نشده است و کسب و کارهای نوپا دچار مشکل اساسی شده‎اند و متاسفانه برخی از آنان به دنبال ابطال نماد خود بوده تا مانند خیل کثیری از کسب و کارهای بدون نماد و با استفاده از درگاه‎های بانکی واسط فعالیت خود را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع باعث سرخوردگی کسب و کارهای قانون مند شده است، گفت: همانطور که مطلع هستید بیشتر کسب و کارهای اینترنتی به عنوان کارگزار و بدون انبار کردن محصول، اقدام به فروش اینترنتی کالا و یا خدمات می‎کنند و نحوه فعالیت و محاسبات مالی آنها با کسب و کارهای فیزیکی متفاوت است، بنابراین به نظر می‎رسد باید قوانین و یا حداقل دستورالعمل‎های مجزایی بدین منظور صادر شود.
الفت نسب تصریح کرد: در سال های گذشته تا به امروز با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیش از چهارده هزار کسب و کار اینترنتی اقدام به ثبت سایت خود در سامانه نماد اعتماد کرده اند که بیش از 80 درصد این افراد از جوانان دانشگاهی و کارآفرین هستند که به امید به دست آوردن شغل و ایجاد کارآفرینی قدم به این عرصه گذاشته‎اند و هنوز در ابتدای فعالیت خود بوده و بیشتر درآمد خود را صرف هزینه‎های فرهنگ‎سازی خرید اینترنتی در کشور می کند، کاری که انتظار می رود دولت نیز به آن اهتمام ویژه‎ای داشته باشد. 
وی گفت: بنابراین کسب وکارهای اینترنتی درخواست تخفیف در اعمال هزینه‎های مالیاتی را دارند. ضمنا انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی تقاضایی مبنی بر اعمال نرخ صفر درصد برای مالیات ارزش افزوده خرید‎های اینترنتی، را به سازمان‎های مربوطه ارسال کرده است.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">