ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درآمد 20 هزار میلیاردتومانی کشور از ICT

| جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۱ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درآمد کشور از حوزه ارتباطات و فناوری بین 18 تا 20 هزار میلیارد تومان است در حالی که این رقم باید به حدود 60 هزار میلیارد تومان برسد

به گزارش ایرنا، محمود واعظی صبح جمعه در نشست با فعالان و نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان افزود: اگر جمعیت کشور را یک درصد دنیا بدانیم و بخواهیم یک درصد درآمد کشور را در حوزه ارتباطات و فناوری در نظر بگیریم، باید حدود 60 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: درآمد پیش بینی شده برای فناوری اطلاعات و ارتباطات به معنای بزرگ بودن این حوزه است به نحوی که هر کس بخواهد در این بخش کاری انجام دهد، فضا را برای دیگری تنگ نمی کند و از این رو درآمد شرکت ها و فعالان این عرصه به ایده، تعرفه و کیفیت کار آنها بستگی دارد.

واعظی با تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد: دولت جز در دو بخش ویژه و خاص یعنی سرمایه گذاری در بخش های دیربازه و یا پروژه های امنیتی به هیچ وجه بنای تصدی گری در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را ندارد.

واعظی افزود: در سرمایه گذاری های دیربازده یا عظیم، بخش خصوصی نمی تواند ورود کند و هرچند برای دولت هم اقتصادی نیست اما به هر حال هیچ راه دیگری غیر از ورود به این عرصه را ندارد.

وی با تاکید بر این که پروژه هایی که از نظر امنیتی باید در دست دولت باشد، حوزه دیگر ورود دولت به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: در سایر حوزه ها کار باید در دست بخش خصوصی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری این که این وزارتخانه در یک سال گذشته بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داشته است، افزود: تصمیم بر این است هر آنچه ما به عنوان وزارتخانه در دولت سرمایه گذاری می کنیم، باید یک تا چهار برابر آن را برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران بستر فراهم کنیم.

واعظی با اشاره به این که بخش خصوصی انتظارات بسیاری از دولت دارد و هنوز نتوانسته ایم بخش خصوصی واقعی را در این حوزه داشته باشیم، بیان کرد: یکی از انتظارات بخش خصوصی این است که کاملا آزاد باشد و ما تا جایی که امکان داشته آنها را آزاد گذاشته ایم اما از سوی دیگر همواره به نحوی متکی به دولت است و نمی تواند روی پای خود بایستد.

وی گفت: دولت تصمیم به خصوصی سازی گرفت و مخابرات نیز خصوصی شد و از انحصار دولت به انحصار یک شرکت خصوصی درآمد در حالی که می توانست خصوصی سازی بهتری شکل گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به فعالان این عرصه در کرمان افزود: هنوز در ذهن فعالان این عرصه این موضوع وجود دارد که مخابرات دولتی است و اگر خود را در انحصار مخابرات قرار دهید، هیچ گاه شرایط شما تغییر نمی کند.

وی با تاکید بر این که هرچه دیرتر به استقبال تحولات برویم، ضرر می کنیم، بیان کرد: بسیاری از تصمیمات که به عقیده عده ای نشدنی بود، با کمک دولت و مجلس در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دست اجراست.

واعظی تصریح کرد: اشکال ما این است که در استان و یک گروه صنفی یک گروه یک حرف را مطرح می کنند و گروه دیگر از همان صنف چیز دیگری می گویند.

وی یادآور شد: ما امتیازاتی را در نظر گرفته ایم و می گوییم برای تعداد مشخصی مشترک و استفاده از پهنای بند مشخص، تخفیف هایی داده می شود اما عده ای از کسانی که مجوز گرفته اند، کار قاچاق انجام می دهند که وزارت ارتباطات اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال این هستیم که کنار شرکت مخابرات سه تا چهار شرکت قدرتمند دیگر راه اندازی شود تا شرکت های کوچکتر قدرت انتخاب داشته باشند.

  • ۹۳/۱۱/۱۷

نظرات  (۱)

کلا مث اینکه وضع در آمد آی تی تو کشور ما فقط خرابه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">