ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست 50 نماینده برای استیضاح وزیر ICT

| دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۸ ق.ظ | ۰ نظر

نماینده‌ی بیجار از جمع شدن حدود50 امضاء برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

محمدعلی مقنیان با اعلام این خبر به گزارش (ایسنا)، دربیان دلایل این تعداد از نمایندگان برای استیضاح وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات گفت : عدم حمایت ازبخش‌های خصوصی، مغایرت سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سیاست‌های اصل 44، استفاده از مدیران ناکارآمد، ایجاد زمینه‌های سوء استفاده برای افراد ذی‌نفوذ، عملیاتی نشدن قول‌ها و وعده‌ها، عدم حل مشکلات تلفن‌های روستایی وعدم کفایت مدیریت استان کردستان از جمله علل جمع شدن امضاء برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی هم‌چنین دیگرعلل این اقدام را جابه‌جایی مدیران و جایگزین کردن افراد وابسته به وزیر و مجموعه آن در سراسر استان‌ها و عدم تعامل معاون پارلمانی وزیر ارتباطات با نمایندگان دانست وگفت: معاون پارلمانی وزیر ارتباطات بیکار در مجلس می‌گردد و در نظر ندارد که برای ارتباط‌ دهی با مجلس در این سمت است و این مسأله اعتراض شدید نمایندگان را برانگیخته است.

وی، انگیزه نمایندگان کردستان را از امضاء‌ این استیضاح این دانست که مدیرکل استان کردستان در این بخش، اصلا به هیچ‌کدام از وظایف کاری خود توجه ندارد و مشکلات بسیار سنگینی در کردستان به وجود آورده است.

مقنیان همچنین افزود: قراردادی که این وزارتخانه با ایران سل و امثال آن داشته هم دارای مشکلات جدی بوده که در نامه استیضاح نمایندگان مطرح شده است. محور دیگر قطعی‌ها و عدم کیفیت تلفن‌های همراه است که طی چندین سال گذشته مردم را آزار داده و مشکلات عدیده‌ای برای جامعه به‌ وجود آورده است.

به گفته‌ی وی، یک سری دستگاه‌ها نیز تحت عنوان WL خریداری شده که در روستاها به صورت تلفن سیار نصب کرده‌اند که هیچ‌کدام جوابگو نیست و احساسات همه روستاییان را برانگیخته است.

وی با بیان این که مخابرات کردستان به هم ریخته، افزود: یک نابسامانی عجیبی در این خصوص شاهدیم و مدیر استان در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده است و بارها به وزیر ارتباطات تذکر داده‌ایم، اما توجه نکرده است.

اما خبرنگار جهان صنعت گزارش داد برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش جهان‌صنعت، این در حالی است که پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در جلسات مختلف در کمیسیون صنایع و معادن برای ارایه پاسخ به سوالات نمایندگان این کمیسیون حاضر شده بود.

بر اساس این گزارش، در پی درج خبری در خبرگزاری ایلنا مبنی بر امضای طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط 50 نماینده مجلس، رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید این مطلب گفت که شاهد گرفتن امضا از نمایندگان مجلس بوده است و از ارایه جزییات بیشتر خودداری کرد.

وی گفت: من خودم این نامه را امضا نکرده‌ام.

محمدعلی ابطحی و حمیدرضا فولادگر دیگر اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز از وجود طرح استیضاح وزیر ارتباطات و 50 نماینده امضاکننده این طرح اظهار بی‌اطلاعی کردند.

این در حالی است که محمدعلی مقنیان، نماینده بیجار روز گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد که 50 نماینده مجلس طرح استیضاح وزیر ارتباطات را امضا کرده‌اند.

نکته قابل تامل اینکه اعضای کمیسیون صنایع با وجود اینکه پیش از این و در چندین مرحله وزیر ارتباطات و مدیران این وزارتخانه را به مجلس فراخوانده‌اند از کم و کیف درخواست 50 نماینده مجلس برای استیضاح وزیری که شاگرد اول دولت در اجرای تعهدات استانی شده است، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

در همین حال یک کارشناس امور پارلمانی با توجه به درگیری‌های مجلس برای تصویب لایحه بودجه سال 86 حرکت‌هایی از این دست را متناسب با وضع فعلی مجلس ندانست و افزود: بعید است اقداماتی اینچنین در شرایط موجود به نتیجه برسد.

دلیلی برای استیضاح نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: غالب نمایندگان مجلس معتقدند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از موفق‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که در این مدت کوتاه، بسیار مناسب وارد عرصه شده و در انجام وظایف نیز کیفیت خوبی از خود نشان داده است.

احمد بزرگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: برخی اوقات، نمایندگان مجلس، درخواست‌هایی دارند و مجلس نیز موظف است که آنچه "به حق" باشد را برآورد کند، با این حال، گاهی نیز "سوء تفاهم‌ها وسوء تعبیرهایی" پیش می‌آید و باعث بروز برخی برخوردها نظیر درخواست استیضاح وزرا می‌شود.

عضو کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جمع‌آوری 50 امضا جهت استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس، تصریح کرد: وجود برخی مسائل، موجب پیگیری و اصرار تعدادی از نمایندگان جهت جمع‌آوری امضای 50 نماینده به منظور استیضاح وزیر ارتباطات شده است، در حالی که اساسا هیچ‌گونه دلایل "مجلس‌پسندی" در این موضوع وجود ندارد.

وی، طرح مواردی نظیر "عدم حمایت از بخش خصوصی و رعایت اصل 44 قانون اساسی، عدم کیفیت تلفن همراه و گماردن معاون پارلمانی بدون تعامل با مجلس" را دلایل متقن و مجلس‌پسند ندانست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از نادر وزارت‌خانه‌هایی است که در زمینه خصوصی‌سازی، بستر مناسبی را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کرده و بیشترین ارفاق را در این جهت به عمل آورده است؛ به گونه‌ای که واگذاری امور به بخش خصوصی ‌ در نهادهایی نظیر "تالیا، ایرانسل وGCها و همچنین در راه‌اندازی و نصب تجهیزات آنتن‌های BTS به چشم می‌خورد و این وزارت از سایر بخش‌ها فعال‌تر بوده است.

بزرگیان، گفت: وزارت ارتباطات، در اجرای اصل 44 قانون اساسی، گام‌های مثبتی را برداشته است.

عضو هیات‌رییسه کمیته اقتصادی فراکسیون اصولگرایان، در خصوص معاون پارلمانی وزارت ارتباطات نیز به خبرنگار سیتنا، گفت:معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات، به شخصه دو دوره نماینده مجلس بوده و دارای ارتباطات مناسبی با مجموعه مجلس و نمایندگان مجلس است.

عضو کمیته مخابرات مجلس، در خصوص تلفن همراه در کشور، خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت تلفن همراه را با گذشته مقایسه کنیم، بسیاری از بزرگراه‌ها در تهران رفع اشکال شده و پوشش‌دهی شبکه تلفن همراه در جاده‌های کشور نیز "مناسب" ارزیابی می‌شود.

وی، واگذاری تلفن همراه به شکل موجود را یکی از حرکت‌های ارزشمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اظهار عقیده کرد: به هر حال، زمانی که کاربران "نرم مکالمه" را رعایت نمی‌کنند، عدم توفیق ارتباطی در این بخش نیز ایجاد می‌شود، هرچند که باید پذیرفت برخی اشکالات فنی نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان تصریح کرد: من گواهی می‌دهم که از زمان روی کار آمدن دولت نهم و تجربه وزیر ارتباطات، تلاش‌های بسیاری در جهت رفع مشکلات و معایب امور مخابراتی صورت گرفته است.

  • ۸۵/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">