ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرجان ربانی - تصویب سند راهبردی فناوری اطلاعات کشور در هفته گذشته یکی از خبرهای غافلگیرکننده در حوزه آی‌تی به شمار می‌آید.

تدوین این سند که به گفته دبیر شورای عالی آی‌تی با صرف 1200ساعت کار و انجام 21هزار نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته، در حالی در هیات دولت به تصویب رسیده است که مسوولان وزارت ارتباطات در گذشته اطلاع‌رسانی شفافی در خصوص نحوه تدوین این سند نکرده‌اند.

از آنجایی که سند راهبردی فناوری اطلاعات مسیر اصلی توسعه IT در کشور را مشخص می‌کند، انتظار می‌رفت قبل از تصویب مورد بررسی کارشناسان ارتباطات کشور قرار گیرد و وزارت ارتباطات که متولی این امر بوده از طریق برپایی همایش و یا ارائه فراخوان از کارشناسان این حوزه برای تشخیص نقاط قوت و ضعف این سند راهبردی دعوت به همکاری می‌کرد.

این در حالی است که وزیر ارتباطات طی یکسال گذشته با خبرنگاران این حوزه نیز نشستی خبری نداشته و به اطلاع‌رسانی برخی موضوعات از طریق رسانه‌های سمعی و بصری اکتفا کرده است.

طبق نمابر ارسالی از سوی وزارت ارتباطات محمد سلیمانی، وزیر ICT خبر از شکل‌گیری نظام جامع فناوری اطلاعات نیز براساس این سفر داده است، اما اطلاع‌رسانی بیشتری در خصوص این نظام هنوز صورت نگرفته است.

اطلاع‌رسانی یکی از بخش‌هایی است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته تا جایی که معنای ارتباطات را دستخوش تغییر کرده است.

وزارت ارتباطات به عنوان متولی IT در ایران در برخی موارد دیگر نیز از جمله اینترنت پرسرعت به اطلاع‌رسانی مطلوب و مورد انتظار نمی‌پردازد، چنانچه برخلاف اعلام‌های پی‌در‌پی در خصوص افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت هنوز میزان ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت را که توسعه آن در کشور با مشکل‌های بسیاری روبه‌رو شده، مشخصا اعلام نکرده است.

در خصوص تدوین و تصویب سند راهبردی فناوری اطلاعات در کشور نیز نخستین ضعف به اطلاع‌رسانی بازمی‌گردد.

  • ۸۶/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">