ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستبند الکترونیکی حجاج اسرائیلی نیست

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست سازمان حج در ادامه مباحث حج 96، درباره دستبد الکترونیکی توضیح داد: این طرح در اصل متعلق به ایران بوده است. در مذاکرات سال قبل عربستان اعلام کرد چنین قصدی دارد که ما جلوتر از آنها با توجه به سن زائران ایرانی و شرایطی که در منا و  مسجدالحرام پیش آمد، تصمیم گرفتیم دستبند مجهزی را که تمام اطلاعات زائر حتی نوع بیماری آن مشخص باشد، تهیه کنیم.

وی در توضیح بیشتر این موضع افزود: این یک طرح خیلی ساده است و هرچه فکر می‌کنم، نمی‌دانم کجای این کار ایراد دارد؟ این طرح ایران است و ما با نصب GPS روی این دستبد، می‌خواهیم در راستای ایجاد رفاه زائران‌مان قدم برداریم.

به گزارش فارس قاضی عسکر نیز خاطرنشان کرد: حرف‌هایی که درباره ساخت این دستبندهای الکترونیکی توسط یک شرکت اسرائیلی مطرح می‌شود، درست  نیست. عربستان هم با اینکه قصد داشت این کار را انجام دهد، آن را متوقف کرد. در هر حال ما تصمیم داریم امسال این مچ‌بندها را اگر مجوز GPS بگیرد، آماده کنیم. ما حتی توافق کردیم در داخل کشورمان از زائران انگشت‌نگاری شود، معتقدیم اگر این تدابیر در سال 94افتاده بود، آن حادثه تلخ به این شکل رخ نمی‌داد.

وی تاکید کرد: آنچه انجام می‌شود، برای تامین رفاه زائران است و نباید سوء برداشت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">