ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دسترسی برابر کشورها بهICT خواست ایران است

| شنبه, ۷ خرداد ۱۳۸۴، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

ایسنا - دبیر کمیسیون ملی WSIS ایران،‌ گفت: تاکید اصلی اعلامیه تهران، دسترسی برابر کشورها به فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفع هر گونه تبعیض در این حوزه است.

محسن پازری درباره تاکید اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی تونس در کاهش قیمت‌های جهانی اینترنت و کامپیوتر ‌اظهار داشت: یکی از مباحثی که در اجلاس مقدماتی دوم در ژنو مورد بررسی خواهد گرفت، موضوع مکانیزم‌های مالی است و در واقع کاهش قیمت‌های جهانی اینترنت و کامپیوتر یکی از محورهای این مکانیزم است.

وی ‌افزود: در نشست مقدماتی قبلی، سندی در این باره تنظیم شد که مورد تایید کشورهای در حال توسعه و جهان سومی نبود و اعتراض آنها را برانگیخت، چرا که چند فاکتور اساسی مانند کاهش تعرفه‌های دسترسی به شبکه‌های اینترنتی، و مکانیزم‌های حمایتی کشورهای پیشرفته به کشورهای جهان سومی نادیده گرفته شده بود و به نظر می‌آید، در برنامه عملی که در تونس تنظیم خواهد شد، بر روی این موضوعات ، تاکید بیشتری شود.

پازری ادامه داد: یکی از محورهایی که قرار است در سند مکانیزم‌های مالی مورد بررسی قرار گیرد، چگونگی تخصیص هفت درصد سهم CMT کشورهای پیشرفته به کشورهای در حال توسعه و جهان سومی است که در اجلاس تونس مکنیزم‌های آن بررسی شود.

وی با اشاره به این که در سند تهران نیز به موضوع مکانیزم‌های مالی و کاهش جهانی تعرفه‌های اینترنت و کامپیوتر اشاره خواهد شد، گفت: بررسی‌های لازم بر روی اعلامیه تهران در دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و اسکاپ انجام گرفته و ساختار آن آماده شده که در اجلاس تهران به بحث گذاشته شده و تا پایان اجلاس، اعلامیه‌ی‌ نهایی آن استخراج خواهد شد.

  • ۸۴/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">