ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهران- رییس کل سازمان امور مالیاتی از امکان پذیر شدن دسترسی الکترونیکی مودیان به پرونده های مالیاتی در قالب طرح جامع مالیاتی خبر داد.

علی عسکری درگفت و گو با ایرنا با اشاره به پیاده سازی طرح جامع مالیاتی اظهارداشت: بر اساس این طرح ، مودیانی که پرونده های آنها در چارچوب نرم افزار جدید در حال بررسی است ، امکان دسترسی به پرونده ها را در زمان بررسی و رسیدگی دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون مودیان امکان دسترسی به پرونده ها را حتی با مراجعه به ادارات ذیربط ندارند اما با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، مودیان از هر نقطه در داخل و خارج می توانند از روند پرونده خود آگاه شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: همچنین مودیان مراحل رسیدگی و ابلاغ را می تواند کنترل کنند ضمن آنکه در آینده ابلاغ پرونده های مالیاتی نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

عسکری ادامه داد: روش ارتباط با مودی در قالب طرح جامع مالیاتی به طور عمده به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی یکی از ویژگی های طرح جامع مالیاتی را قطع ارتباط ممیز و مودی دانست و افزود: این امر وضعیت رسیدگی به پرونده های مالیاتی را بهبود می بخشد.

گفته می شود: با اجرای طرح جامع مالیاتی میزان فرار مالیاتی که هم اکنون حدود ۲۵ درصد است به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت .

همچنین با اجرای کامل این طرح ، تمامی فرآیندهای نظام مالیاتی و به ویژه فرآیندهای مربوط به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات الکترونیکی می شود.

اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی در سه استانتهران، اصفهان و کرمانشاه به صورت پایلوت آغاز شده و قرار است این طرح تا سال ۹۴ به طور کامل در سراسر کشور پیاده سازی شود.

  • ۹۲/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">