ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دسترسی نیمی ازتهرانی ها به اینترنت پرسرعت

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های ‪ ) PAP‬مراکز ارایه‌دهنده اینترنت پر سرعت) اظهار داشت حدود ‪ ۵۰‬درصد شهروندان تهرانی به خطوط اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.
"سعید فاتح" در گفت وگو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: در بیش از ‪ ۳۰‬مرکز مخابراتی شهر تهران تجهیزات این خطوط نصب شده است که در مراکز پر جمعیت شهر قرار دارند.
وی اذعان داشت اکنون خطوط اینترنت پر سرعت توسعه پیدا کرده است، اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب راه زیادی باید طی شود.
وی با اشاره به اینکه سرعت این خطوط بالا بوده و خط تلفن را نیز اشغال نمی‌کند، ادامه داد: حداقل سرعت خطوط اینترنت پرسرعت ‪ ۱۲۸‬کیلو بایت و حداکثر آن تا دو مگابایت است.
عضو هیات مدیره این شرکت ‪ PAP‬بیان داشت: محدودیت سرعت این خطوط تا دو مگابایت نیز به دلیل خطوط تلفن است و ظرفیت آن تا این حد است، و تا ‪۸‬ مگابایت قابل ارتقا است، اما اکنون در ایران نیازی به اینترنت پر سرعت با ‪ ۸‬مگابایت نیست.
فاتح تصریح کرد: اکنون یازده شرکت دارای مجوز ‪ PAP‬بوده و موظف هستند حداقل در ‪ ۲۰‬شهر خدمات خود را ارایه دهند که مرکز ما اکنون در ‪ ۳۰‬شهر به ارایه خدمات مشغول است.
وی گفت: مجوز ‪ PAP(‬مراکز ارایه‌دهنده اینترنت پر سرعت) حدود یک سال و سه ماه پیش صادر شده که ظرف یک سال نصب تجهیزات انجام شده و اکنون یک سال و سه ماه از بهره برداری این خطوط می‌گذرد.
وی در مورد قیمت اینترنت پر سرعت بیان داشت: قیمت‌های بین‌المللی نیز در همین حد بوده و گاهی اوقات گرانتر است.
به گفته وی، شرکت‌های دارای مجوز ‪ PAP‬باید در بهمن ماه ‪ ۸۳‬حداقل ظرفیت‌ها را ارایه م دادند که تعدادی از شرکت‌ها در ارایه خدمات در زمان مقرر موفق شدند و تعدادی نیز با تاخیر آن را انجام دادند.

  • ۸۵/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">