ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دسترسی کمتراز 3 درصدی به اینترنت پرسرعت

| دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

بخش خصوصی، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای وایمکس طبق شواهد موجود در مجموع توانسته اند کمتر از 3 میلیون خط اینترنت پرسرعت راه اندازی کنند که با وجود آنکه نیمی از این خطوط به کاربران واگذار شده، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به 3 درصد هم نمی رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت به تعهدات خود در قالب سند برنامه چهارم توسعه عمل کرده و 1.5 میلیون پورت اینترنت در کشور راه اندازی کرده اند اما با توجه به ضریب نفوذ اینترنت جهانی و رشد ثانیه ای آن در دنیا ، وضعیت اینترنت پرسرعت در کشور از روند مطلوبی برخوردار نیست.

شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و شرکت مخابرات ایران در مجموع نزدیک به 2.5 میلیون خط اینترنت پرسرعت در کشور نصب کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار پورت به مشترکان واگذار شده و در حال استفاده است. در این میان آمار واگذاری خطوط اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس مشخص نیست و تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از روند فعالیت اپراتورهای وایمکس کشور ارائه نکرده است.

  • ۹۰/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">